• Català
  • Castellano
  • English

La promoció arreu d’Europa mostra excel·lents indicis d’ocupació per a la temporada 2011

L’àrea de Turisme es troba a la fira ITB de Berlín, un mercat que mostra una gran recuperació a Formentera

pritb_webL’àrea de Turisme i Mobilitat del Consell Insular de Formentera està assistint en aquests moments a la fira ITB de Berlín des del passat dia 9 de març i fins el proper dia 13, de cara a promoure la imatge de l’illa i dotar-la d’una promoció turística autònoma.

Aquesta fira té com a objectiu incidir amb els atractius de Formentera per tal de potenciar l’arribada d’un nou segment de turistes alemanys, així com recuperar un mercat de més edat, que coneix Formentera i l’ha visitada en nombroses ocasions.

Fins a dia d’avui, la fira ha estat orientada a tot el sector professional de la indústria turística, on s’ha respirat un ambient molt avivat i dinàmic amb una gran afluència de touroperadors i agències de viatge.  Ahir es va celebrar el dia de les Illes Balears, amb la presència de diverses autoritats balears, on el conseller de Turisme i Mobilitat de Formentera, Pep Mayans, “destaca la bona acollida del mercat alemany de cara a aquesta temporada”.
 
La presència de Formentera en aquesta fira basa la seva promoció en el lliurament de material promocional molt segmentat, amb les possibilitats que ofereix Formentera com a destinació turística, entre les que destaquen l'oferta de sol i platja, la varietat de modalitats esportives i, a partir d'enguany, un servei d’àudio-guies que orientarà als turistes en el seu recorregut pels béns patrimonials i culturals de l’illa.

En aquest sentit, el nou catàleg de cases a l'entorn rural i el nou catàleg d’allotjaments ha permès comptar amb una eina més per a oferir al client, a més de comptar amb l’actualització anual del Manual del Turista, en 6 idiomes diferents, que constitueix una eina informativa gastronòmica i turística orientada als visitants.

Cal destacar la edició del nou mapa de rutes verdes, un producte molt ben acollit per un turisme amant de la natura com és l’alemany, que enguany disposa de 13 circuits verds per practicar senderisme, marxa nòrdica o cicloturisme.

Per aquesta fira s’ha comptat amb un stand amb una promoció molt visual i experimental, amb l’emissió de vídeos en unes pantalles de 70 polsades.

Així mateix, segons el conseller de Turisme, es portaran a terme diferents accions per a la promoció de l’illa, com una campanya en un portal de viatges online, així com altres actuacions offline. La assistència a Berlín també ha esdevingut idònia per a reunions amb agències de viatges genèriques o Touroperadors amb un pes més important, com  és el touroperador alemany TUI, amb el què s’iniciarà una campanya per a potenciar les reserves als mesos de maig i juny.

La progressiva recuperació econòmica del mercat germà fa que sigui un bon moment per a portar a terme tot tipus d’accions promocionals de cara a augmentar les vendes per a la temporada 2011. Per tot això, des de l’àrea de Turisme es duran a terme fins a set visites a Alemanya en els primers 5 mesos d’any, on es visitaran un total de 6 ciutats diferents, com Munich, Stuttgart, Düsseldorf, Berlín, Hamburg i Hannover amb esdeveniments com l’assistència a fires i workshops o presentacions de Formentera a grups reduïts d’agents de viatges.
 
La promoció continuarà a partir de la setmana vinent amb l’assistència a les ciutats de Lisboa i Oporto i a la dira MAP de París el proper 17 de març.