• Català
  • Castellano
  • English

L’àrea de Turisme de Formentera continua incidint en els seus atractius turístics amb l’assistència a fires i la organització de famtrips

famtrip_webEl Patronat Municipal de Turisme de Formentera ha assistit als taller de formació turística organitzats per l’Agència de Turisme Balear a les ciutats d’Amberes (Bèlgica) i Amsterdam (Països Baixos), on han assistit una cinquantena d’agents de viatges a cada ciutat.

Enguany és la tercera vegada que Formentera promociona els seus atractius turístics a  Holanda, ja que és un mercat on s’està incidint amb l’objectiu de donar a conèixer l’illa i continuar així amb la tendència d’incrementar el nombre de visitants dels Països Baixos, donada l’afinitat de les seues necessitats a l’hora de viatjar amb el que pot oferir Formentera com a destinació turística.

El gerent del Patronat de Turisme i cap de Promoció Turística de Formentera, Carles Bernús ha expressat que “serà interessant veure l’evolució d’aquest mercat a finals de temporada, per avaluar si les diferents accions de promoció i l’assistència a fires i tallers formatius són útils a l’hora d’augmentar la presència de turisme holandès a l’illa”.

Segons les dades facilitades per Turespaña, els holandesos fan una mitjana de dos viatges a l’any a països com Alemanya, França, Bèlgica i Espanya, per ordre de prioritat. Les connexions aèries amb Bèlgica i Holanda són molt bones gràcies a la promoció de les companyies de baix cost que uneixen aquests dos països amb Espanya, destinació molt atractiva en aquest mercat per la seua gastronomia i el seu clima, tant per gaudir del sol i platja com pels valors naturals que ofereix, condició indispensable per ells a l’hora de viatjar.

Són molt coneixedors de Barcelona i la visiten en nombroses ocasions, fet que és una avantatge per la bona connexió d’aquesta ciutat amb les Illes Balears. És un mercat que fa una despesa abundant, amb una despesa mitjana de 1.100 euros (pot variar segons els anys des del 2006 al 2009 per la situació de la crisi). En la mateixa línia que a la resta de fires i tallers promocionals, les audioguies, els bastons per a la pràctica de marxa nòrdica, així com les noves rutes polivalents de Formentera amb el nou mapa, han estat el material que més s’ha demanat i que ara per ara ha tingut molt bona acollida.

Per altra banda, a partir d’avui comença l’esdeveniment turístic “A Taste of Spain” a Londres, un acte organitzat per Turespaña que es celebra a la zona de Canary Warf,  una zona d’oficines de luxe al barri de Tower Hamlet, on hi ha empresaris i gent del port esportiu d’alt poder adquisitiu.

És per aquest motiu que Formentera vol estar present en aquest acte, ja que ara per ara el mercat anglès amb alt poder adquisitiu és un objectiu clar per part de l’àrea de Turisme del Consell Insular. Amb aquest esdeveniment es vol apropar al mercat britànic tota la oferta turística de Formentera, així com les novetats 2011 (molt ben rebudes en aquest mercat donat el seu gran interès per les rutes verdes i la cultura).

Aquest esdeveniment s’emmarca en la campanya promocional “A Taste of Spain” que s’organitza al mes de juny des de fa anys al cèntric Regent Street de Londres, amb l’objectiu d’arribar al públic en general.  L’edició passada va comptar amb una opinió molt favorable per part del públic assistent, que té un gran coneixement de l’illa veïna Eivissa, davant d’un gran desconeixement de tots els atractius naturals que ofereix Formentera. Així mateix, la bona connectivitat d’Anglaterra i Eivissa és una factor propici per l’arribada del mercat anglès a Formentera. Aquest tipus d’esdeveniments són molt importants perquè el públic en general obtingui de primera mà informació de l’illa per part dels responsables turístics.

La setmana vinent, representants de l’àrea de Turisme es desplaçaran a Roma per assistir a l’acte, també organitzat per Turespaña, anomenat “la Spagna a Roma”.

Arribada a Formentera de més de 80 agents de viatge
Com cada any al mes de maig es convida els agents de viatge per on s’han dut a terme tallers formatius sobre Formentera a visitar l’illa amb els viatges de familiarització (famtrips).

El primer viatge de familiarització s’inicia avui amb la presència de 87 agents de viatge que venen des de València, Barcelona i Madrid. Balearia patrocina el viatge fins a Formentera i l’àrea de Turisme subvenciona el règim de menjars i organitza activitats com una excursió per l’illa i una visita als hotels i hostals més emblemàtics de l’illa. Aquests any com a novetat, els agents de viatge paguen l’allotjament pel seu compte, fet que en temps de crisi denota l’interès per visitar Formentera. L’objectiu d’aquests viatges promocionals és donar a conèixer l’oferta de l’illa in situ, així com dotar als agents de viatges de les eines adequades per a vendre Formentera com a destinació turística.

Presstrip a Formentera
Així mateix, avui vespre arriba un grup de periodistes procedents de Madrid i Barcelona, que estaran a Formentera fins el dia 15 de maig. Aquesta trobada contempla activitats com un recorregut per les platges i el litoral de Formentera, una excursió al Parc Natural de ses Salines, visites guiades a elements patrimonials com el Molí vell de la Mola, el monument megalític de ca na Costa i excursions per les noves rutes verdes, degustacions de la gastronomia tradicional, així com una visita a la bodega Terramoll i al taller del joier Enric Majoral.

Mercat polonès i rus
Com l’any passat, TUI Espanya està organitzant diversos esdeveniments per a promocionar Eivissa i Formentera davant el mercat polonès i rus amb l’objectiu de mostrar els atractius turístics de les illes Pitiüses davant agents de viatge, periodistes, fotògrafs i blocaires.

L’àrea de Turisme de Formentera cobreix les despeses de transport entre Eivissa i Formentera, així con el transport per moure’s a Formentera. En aquest viatge promocional es desplaçaran 48 agents de viatge del touroperador polonès Itaka, així com 60 agents de viatge i 8 periodistes russos de TUI Rusia - VKO Travel.

Pel que fa a l’agència de viatges majorista polonesa s’ha confirmat que per enguany ha augmentat la freqüència i la capacitat dels vols a Eivissa, passant de 1 vol charter compartit amb TUI Polònia a un vol per setmana amb 189 places i amb una ocupació del 100%. Aquest grup arriba a Formentera aquest cap de setmana amb l’objectiu de visitar els punts de major interès turístic de l’illa.

Pel que fa al mercat rus, TUI Rússia ha confirmat 2 vols directes (aproximadament 320 places setmanals) des de Moscou. En tractar-se d’un mercat nou i amb molt de potencial, s’estan organitzant molts esdeveniments per a promocionar les Pitiüses, amb la previsió de visitar Formentera el dia 15 de maig. Així mateix, un grup de 70 blocaires també visitaran Formentera del 8 al 15 de juny.

TUI Espanya representa també una altra agència de viatges majorista russa, Ascent Travel, que disposarà de 60 places per setmana en vols de NT Travel, de juny a setembre. L’arribada d’aproximadament 30-35 agents de viatge està prevista del 21 al 24 de maig.