• Català
  • Castellano
  • English

Els sectors turístics de Formentera veuen amb bon ulls les accions executades per l’àrea de Turisme de Formentera

Sectorial de turisme de FormenteraEl conseller de Turisme i Mobilitat del Consell Insular de Formentera, Josep Mayans, s’ha reunit aquest matí amb tots els sectors que conformen la indústria turística (restauració, hosteleria, comerços, etc.), en una trobada en què s’han donat a conèixer les dades d’ocupació a Formentera durant la temporada turística, així com les línies promocionals a seguir de cara al 2011 i un posterior debat entre totes les persones assistents per tal d’analitzar les deficiències i avantatges de Formentera en matèria turística.

Tal com indiquen les dades estadístiques, l’ocupació a Formentera durant tota la temporada turística ha registrat un increment respecte l’any passat, tot i la recessió econòmica global. Així, l’ocupació del mes de maig, valorada en termes generals va ser de 39,89%, 2,24 punts més respecte el 2009. Pel que fa al mes de juny, el percentatge d’ocupació va ser de 81,54% a diferència del 75,93% del 2009. Els mesos de juliol i agost són els que més ocupació registren, amb 90,77% i 96,49% respectivament, amb una diferència a l’alça de 6 punts aproximadament respecte l’any anterior. El mes de setembre ha pujat 5 punts, passant d’un 72,97% a un 78,15%.

Totes les actuacions per part de l’àrea de Turisme van encaminades a transformar el sector turístic de manera progressiva. Una de les coses en què ja s’estan veient resultats en els darrers anys és la diversificació de mercats, aconseguint atreure altres mercats que garanteixin una temporada turística més llarga i més rendible per als agents turístics de l’illa.

En aquest aspecte, cal destacar que en els darrers anys s’han intensificat les campanyes promocionals dirigides al mercat nacional, el que s’ha traduït en un augment considerable del turista espanyol, que ja ocupa més d’un 30% del percentatge d’ocupació. L’objectiu per part de l’àrea turística és consolidar-se en aquest mercat i atreure a un mercat familiar en els extrems de la temporada.

Les dades d’ocupació per mercats indiquen que el turisme italià continua sent el predominant, tot i que va registrant una petita davallada per donar pas a altres mercats. L’ocupació d’aquest mercat de juny a setembre ha set d’un 49% al mes de juny, un 50,10% al juliol, la major quota d’ocupació al mes d’agost amb un 58,50% i la menor al setembre amb un 40% d’ocupació. Aquesta variació ha contribuït en la pujada del turisme espanyol, que ha set d’un 22% al mes de juny, un 31,30% al mes de juliol, mentre que l’agost i el setembre ha registrat una ocupació d’un 27,80% i un 32% respectivament.

Pel que fa al turisme alemany es manté en la mateixa línia de l’any passat, amb una ocupació més forta als extrems de la temporada, un 14% al juny i un 25% al setembre, mentre que juliol i agost registra un 11,50% i un 7,80% respectivament. El percentatge restant correspon a altres nacionalitats com l’anglesa, la portuguesa o la francesa, en les quals es continua incidint per augmentar el seu percentatge d’ocupació a l’illa.

D’aquesta manera, les línies promocionals per part de l’àrea de Turisme de Formentera passen per oferir una gran varietat d’activitats de turisme actiu combinades amb la riquesa natural i paisatgística que caracteritza la menor de les Pitiüses. En aquest respecte, al llarg de l’any s’han organitzat esdeveniments esportius com la volta a Formentera en caiac de mar, la cursa Formentera to run, la Mostra Gastronòmica, la Mostra d’Art i Artesania, la setmana de la Fotografia Submarina, el campionat de Marxa Nòrdica, entre altres activitats. Així mateix, es continua incidint en la promoció en línia a través de la presència de Formentera a diverses xarxes socials, a més de l’assistència a fires i tallers de feina arreu d’Espanya i Europa i els viatges de familiarització d’agents de viatge a Formentera amb l’objectiu de donar a conèixer l’oferta de l’illa in situ i dotar-los de les eines adequades per vendre Formentera com a destinació turística. A més a més, cal destacar la presència de Formentera en un gran nombre de  mitjans de comunicació d’àmbit nacional i internacional durant tot l’any, com la revista empresarial Ejecutivos, que va publicar un reportatge de l’illa de 20 pàgines, Traveller, Viajar, de Viajes, Runners World, Navegar, entre moltes altres.

Pel que fa a les conclusions de les reunions sectorials de l’any passat, les deficiències esmentades pel sector turístic que s’han millorat són les condicions de seguretat a les postes de sol, una major regulació de l’oci nocturn, una promoció diferenciada de la marca Formentera, una major agilitat a l’hora de tramitar queixes turístiques, l’aplicació d’un pla de mobilitat de transport públic més eficient, una major promoció als mercats francès i holandès, així com als països de l’est i al nord d’Europa, la instal·lació de banys públics als quioscs de platja, una major regulació de les places turístiques, més neteja general arreu, un millor servei turístic, més aparcaments al port de la Savina, l’edició d’un catàleg d’establiments turístics oberts als mesos de fora de la temporada turística, entre altres actuacions.

Les que encara s’han de millorar són l’arribada d’un turisme italià jove de poc poder adquisitiu, l’entrada massiva de vehicles, la durabilitat de la temporada turística així com la doble insularitat que pateix Formentera.

Totes aquestes accions han set molt ben valorades pels sectors turístics i els resultats de la reunió d’avui es traslladaran aquest divendres al Patronat de Turisme de Formentera, per tal de deixar enllestida la promoció de Formentera per al 2011.