• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Serveis Generals Presidència Explicacions del gerent del Consell de Formentera davant les informacions aparegudes al Grup Prensa Pitiusa

Explicacions del gerent del Consell de Formentera davant les informacions aparegudes al Grup Prensa Pitiusa

Compareixenca isidor torresEl gerent del Consell de Formentera, Isidor Torres, ha comparegut avui davant els mitjans de comunicació per explicar el seu punt de vista sobre les informacions aparegudes aquest cap de setmana a dos mitjans del Grup Prensa Pitiusa, la TEF i Periódico de Ibiza y Formentera en les que es parlava sobre l’encàrrec del Consell de Formentera de dos estudis al gabinet on hi treballa la parella de la germana del gerent, Estudi Lunar.

Isidor Torres ha explicat que la col·laboració d’aquesta persona amb el Consell són anteriors a que ell comencés a treballar a la institució. També ha dit que “ni els dies abans a la publicació, ni el dia de la publicació, ni els posteriors, fins avui dimarts, la TEF o el Periódico de Ibiza s’ha interessat pel meu punt de vista”. Per aquestes dues raons, Torres ha dit que els mitjans de Prensa Pitiusa “no han tingut l’objectiu d’informar, sinó de desprestigiar” .

Torres ha vinculat aquest propòsit al fet de “no acceptar una proposta econòmica d’aquest grup de comunicació, en concret la renovació de la quantia que el Consell de Formentera dedicava al programa de la TEF Formentera Setmanal”.

El gerent del Consell de Formentera, “que té atribucions en gestió de personal i comunicació però sense atribucions per encarregar res fora d’aquestes matèries”, ha explicat que “des de l’aparició del programa Formentera Setmanal de la TEF, el Consell de Formentera n’havia estat l’únic patrocinador”.

Torres ha destacat que “el programa Formentera Setmanal ha estat importantíssim per la història de la comunicació de l’illa, sense ell no hi hauria imatges d’un període de grans transformacions a Formentera com les primeres dècades d’aquest mil·lenni”. Amb l’inici de la nova legislatura van demanar al Grup que aprofités la bona audiència del programa per trobar altres patrocinadors, “a l’estil del model de Ràdio Illa, que viu de fons públics i privats”. “Informats d’aquestes intencions, els responsables comercials de la TEF varen tornar a fer una oferta sense cap rebaixa econòmica, i per tant no es va acceptar”.

Segon atac
Isidor Torres ha explicat que a l’any 2002, el diari Ultima Hora (antecessor del Periódico), va publicar informacions referents a la dona i el cunyat de l’aleshores alcalde de Formentera, Isidor Torres, que van haver de ser rectificades als vint dies per ser falses.

Es dóna la circumstància que Juan Mestre, que actualment és el director del diari que ha publicat les informacions referents al “cunyat” d’Isidor Torres era cap de política de l’Ultima Hora l’any 2002, i que la notícia va signada pel seu germà J.F.Mestre.

Les xifres dels estudis
El Consell de Formentera ha col·laborat en dos ocasions amb Estudio Lunar, la primera d’elles va ser fa tres anys, i en concret un estudi sobre el futur del nucli urbà i el port de la Savina per un valor de 12.963 euros sense IVA. La segona, enguany, ha estat l’elaboració d’un full de Ruta de Sant Ferran per 12.000 euros, sense IVA. Tots dos treballs han estat presentats públicament en reunions veïnals i editades en llibres.

Actualment, es treballa en una tercera col·laboració, la redacció d’un avantprojecte per la reforma de l’avinguda Joan Castelló i Guasch de Sant Ferran.

Consorci Formentera Desenvolupament

Ràdio Illa

Horaris de les barques

rss_formentera_1