• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Urbanisme, Turisme i Activitats econòmiques Promoció, Ordenació turística i Activitats econòmiques El baròmetre turístic destaca l’alta satisfacció del turista que visita l’illa i es marca com a línia seguir millorar la relació qualitat-preu

El baròmetre turístic destaca l’alta satisfacció del turista que visita l’illa i es marca com a línia seguir millorar la relació qualitat-preu

foto-reunio---sectorial2Avui s’ha celebrat a la sala de Plens del Consell de Formentera la reunió sectorial de turisme. Una trobada anual en què el sector turístic i la ciutadania de Formentera coneix les principals dades turístiques de la temporada i s’obri un debat per plantejar quines seran les bases de l’estratègia turística de Formentera en vista al pròxim any.

La presidenta del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer, ha estat l’encarregada d’obrir i tancar l’acte. Per part seva el cap de promoció, Carlos Bernús, ha estat l’encarregat de presentar les dades turístiques de la temporada 2019, així com les accions promocionals desenvolupades durant el 2019.

També s’han presentat les conclusions de les enquestes de satisfacció turística que realitza el Consell. “Com a part positiva, s’ha destacat l’excel·lent grau de satisfacció que tenen els turistes que se situa aquest any en un 96,2% i de fidelització que se situa en el 47,3%. A més, s’ha incrementat la despesa diària mitjana per turista, fins a 133€”, segons ha explicat Alejandra Ferrer.

Com a assignatures pendents, “la insatisfacció del turista continua sent la mateixa, s’ha de seguir millorant la relació qualitat preu, tant en el servei com en les instal·lacions”, segons la presidenta. A més s’ha de treballar per la diferenciació com a destí, “donant a conèixer el nostre producte local, gastronomia, cultura i activitats d’oci”, ha afegit Alejandra Ferrer. Els principals atractius de Formentera pels turistes segueixen sent les platges, la natura i la tranquil·litat.

Creació de l’observatori de dades
A més, també s’ha presentat al nou personal de l’Observatori de Dades del Consell de Formentera, que s’està posant ara en marxa. És un nou departament que servirà per analitzar i fer enquestes tant a nivell turístic, com de residents, per ajudar a traçar la línia d’actuació del Consell de Formentera i per millorar el dia a dia dels residents i la satisfacció del turista. En aquest sentit, la presidenta ha assegurat que “l’any que ve tindrem dades molt més concretes que ens ajudaran a encarar millor tant les nostres febleses com fortaleses com a destinació i com a illa”, ha declarat.


22 de novembre de 2019
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Fires i Mercats d'Artesania

Reb Bio. Turisme Ornitològic

Passió per Formentera

Web oficial de Turisme (www.formentera.es)