• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Serveis Generals Noves tecnologies i Comunicació

Telefónica retira una vintena de pals telefònics del nucli urbà del Pilar de la Mola

foto 2023iv red electrica retiradaEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Noves Tecnologies, informa que aquesta setmana Telefónica ha procedit a retirar una vintena de pals telefònics del nucli urbà del Pilar de la Mola. D'una banda, ahir varen retirar vuit pals del carrer d'Àngela Ferrer i avui comencen a retirar-ne una dotzena de l'avinguda de la Mola, segons informen des de la companyia.

La consellera de Noves Tecnologies, Vanessa Parellada, ha mostrat la seua satisfacció perquè "finalment aquests pals telefònics s'hagin pogut retirar, ja que era una petició històrica del veïnat de la zona i de la institució insular". De fet, quan es varen remodelar els carrers ja es varen fer unes canalitzacions soterrades per on ara passa el cablejat dels serveis de veu i dades. Arran de diverses reunions amb la consellera i el personal de l'àrea i d'Infraestructures, Telefónica ha projectat un pla especial per efectuar la retirada d'aquests pals de l'illa.

"D'aquesta manera acabam amb l'impacte visual i les barreres arquitectòniques que fins ara suposaven aquests pals i milloram la situació de les noves tecnologies de l'illa", segons ha explicat la consellera Vanessa Parellada, que també ha destacat la feina prèvia "de canalització i arribada de la fibra a tots els nuclis, que ha fet possible deixar el coure inactiu i treure els cables sense ús". D'altra banda, des del Consell s'ha demanat a les operadores que realitzin accions de manteniment tant preventiu com reactiu per assegurar un bon estat de les infraestructures de l'illa.


27 d'abril de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Formentera encarrega un estudi de cobertura telefònica i d'internet per millorar les comunicacions a l'illa

foto 2023iii jose a arribasEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Noves Tecnologies, informa que s'ha encarregat un estudi i diagnosi de la situació de la cobertura de telefonia i internet de Formentera. Durant els pròxims set mesos, una empresa especialitzada en el monitoratge, auditoria i optimització de xarxes (Wireless DNA) "estudiarà la situació de la cobertura a l'illa per després efectuar reclamacions o propostes de millora a les companyies".

Així ho ha explicat la consellera de Noves Tecnologies, Vanessa Parellada, que ha explicat que arran de les queixes que hi ha hagut en les dues darreres temporades per part d'usuaris particulars i professionals (destacant comerciants i taxistes), "s'ha encarregat aquest estudi per tenir dades objectives sobre els problemes que ens han traslladat els usuaris en llocs on històricament no hi havia hagut manca de cobertura, però aprofitant també per estudiar les anomenades zones fosques".

Aquest estudi, que es farà abans i durant la temporada, analitzarà la cobertura i la capacitat de la telefonia mòbil a Formentera i farà una avaluació comparativa i independent de les diferents operadores (Orange, Vodafone, Movistar). Per aconseguir les dades es col·locaran sondes mòbils i fixes que recolliran la informació sobre els problemes de cobertura. Després, amb aquestes dades es podran demanar actuacions a les operadores o fer reclamacions. El termini d'execució del projecte és de set mesos i el cost és de 17.908 € IVA inclòs.

21 de març de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Presentació a Formentera del document d'Estratègia d'Intel·ligència Artificial per a les Illes Balears

foto 2023iii IA bAvui s'ha presentat a Formentera la redacció del document d'Estratègia d'Intel·ligència Artificial per a les Illes Balears. El director general de Modernització i Administració Digital del Govern balear, Ramon Roca, i el director d'Innovació i Transferència del Coneixement de la Universitat de les Illes Balears, Bartomeu Alorda, han set els encarregats de presentar el pla davant dels representants de les empreses i del sector turístic de Formentera (Pimef, Cambra de Comerç i Associació Hotelera).

La consellera de Noves Tecnologies, Vanessa Parellada, ha agraït als encarregats de la presentació que s'hagin desplaçat fins a Formentera "per explicar la importància de la intel·ligència artificial no només per a les empreses, sinó per al sector educatiu i social, sobretot tenint en compte els canvis tan ràpids que s'estan donant en aquesta matèria i l'ajuda que pot suposar aquests tipus d'intel·ligència per a les persones i empreses".

Segons el director general "la definició del Pla Estratègic de IA a les Illes Balears ha d'integrar i transformar l'ecosistema educatiu, productiu, innovador i social". Amb la trobada d'avui han escoltat les aportacions del teixit productiu de Formentera per definir l'estratègia en intel·ligència artificial a les Illes Balears.

13 de març de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Formentera demana una millor cobertura telefònica i d'Internet a les operadores

foto 2022xi coberturaEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Noves Tecnologies, informa que s'ha demanat a les principals operadores de telefonia i dades mòbils que millorin la cobertura i els problemes de comunicacions que hi ha a l'illa.

La consellera de l'àrea, Vanessa Parellada i tècnics de Noves Tecnologies, s'han reunit amb el director general de Modernització i Administració Digital del Govern balear; Ramon Roca, i representants de les principals operadores de telefonia i dades (Telefónica, Orange i Vodafone). A la reunió també hi ha assistit Antoni Font, representant de l'Oficina de Atención al Usuario de Telecomunicaciones, depenent del Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital.

La reunió, convocada pel director general, a petició de la consellera de Noves Tecnologies, "tenia com a objectiu reiterar els problemes de comunicacions soferts per la població de l'illa, i posar en comú possibles solucions amb presència simultània de representants de les principals operadores", segons ha explicat Vanessa Parellada.

"A les històriques «zones fosques» i incidències durant els mesos de temporada, s'hi han afegit als darrers mesos queixes de col·lectius professionals, com el dels taxistes, d'algunes empreses, i de particulars de diverses zones que han reportat incidències de forma reiterada, les quals han provocat pèrdues econòmiques a empreses i a autònoms, molts dels quals ara també treballen des de casa, així com perjudicis personals", segons ha afegit.

Per part del representant del Ministeri, s'ha demanat a les operadores que facin un manteniment no només reactiu sinó també preventiu de les infraestructures. Per la seua part, els responsables de les operadores han demanat més informació sobre els problemes de cobertura que han patit els formenterers. En aquest sentit es demana a la ciutadania que quan tenguin incidències de veu o dades les comuniquin a la seua companyia, i també les reportin a la Oficina de Atención al Usuario de Telecomunicaciones (usuariosteleco.mineco.gob.es).

Des de l'àrea de Noves Tecnologies, s'han compromès a realitzar la recopilació de dades sol·licitada per les operadores, i s'ha demanat a les companyies que fessin una revisió exhaustiva de les infraestructures existents per valorar el seu estat i millorar-les en cas que sigui necessari. Tots els presents han acordat fer seguiment dels acords presos.

24 de novembre de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El desplegament de fibra òptica arriba a tots els nuclis urbans de Formentera

fibra-o--ptica1El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Noves Tecnologies, informa que ja s'ha completat el desplegament de la fibra òptica als nuclis urbans de l'illa amb la finalització dels treballs duts a terme a les zones d'es Ca Marí, de ses Bardetes i part d'es Cap de Barbaria.

El pla de desplegament de la xarxa de fibra òptica, cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea (FEDER), es va iniciar l'any 2017 i es porta a terme per part de Telefónica i Teleco en col·laboració amb el Consell de Formentera.

El primer nucli urbà que va accedir a aquest servei va ser Sant Francesc l'abril de 2018. Després s'han anat connectant a la xarxa es Pujols, sa Roqueta, el polígon industrial, Sant Ferran, la Savina, la zona de l'hospital, es Caló, la Mola, es Ca Marí, ses Bardetes i una part del Cap de Barbaria. També hi ha altres llocs, propers als nuclis urbans, que s'han connectat a la fibra.

Un dels objectius d'aquest pla, a més, és substituir, en la mesura del possible, el cablejat aeri actual per canalitzacions soterrades.

La consellera de Noves Tecnologies, Vanessa Parellada, ha destacat: “Ens posem en el nivell d'altres territoris de l'Estat. Ara els nuclis ja podran connectar-se a la fibra, tant els residents com la majoria de comerços de l'illa, i a partir de l'any que ve continuarà treballant-se amb el disseminat. Qui vulgui connectar-s'hi haurà de contactar amb les empreses de telefonia”.

La segona fase d'aquest pla, que es desenvoluparà a partir de l'any 2020, continuarà amb el desplegament de la fibra òptica a la resta d'habitatges disseminats de Formentera i amb l’eliminació del cablejat de coure.


6 de setembre de 2019
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 1 de 4

Inici
Anterior
1

Noves Tecnologies i Comunicació

Ens trobareu a:
plaça de la Constitució, 1
07860 Sant Francesc
tel. 971 32 10 87 · fax 971 32 10 63
informatica@conselldeformentera.cat
comunicacio@conselldeformentera.cat

twitter

 

facebook

boto INSTAGRAM

boto YOUTUBE