• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Urbanisme, Turisme i Activitats econòmiques Promoció, Ordenació turística i Activitats econòmiques

Formentera necessita els seus empresaris per donar un bon servei a final de temporada i allargar els mesos de feina per als residents

foto 2020 es calo dronLa presidenta del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer, que també és responsable de Turisme, ha fet una crida avui a la responsabilitat i suport dels empresaris del sector turístic perquè mantenguin oberts, en la mesura de les seves possibilitats, els seus establiments més enllà del mes d’agost. “Amb l’ajuda de l’empresariat compromès podrem demostrar una bona capacitat de gestió com a destinació turística i oferir un servei a les persones que en moments tan complicats com els actuals aposten per visitar Formentera”, ha explicat.

A més, Alejandra Ferrer ha destacat que si allarguen l’obertura dels seus establiments, ajudaran a seguir generant feina a la nostra illa, un fet que redundarà en el benefici de moltes persones perquè facin front a un hivern que es preveu difícil. “Les administracions estem fent esforços per ajudar els treballadors i empresaris amb temes tan importants com els ERTOs, ara es tracta que tots ells també siguin solidaris”, segons ha afegit.

Tot i això, Alejandra Ferrer ha declarat que “entenem que la situació d’aquesta temporada és molt difícil i agraïm els esforços que està fent el sector turístic”, als que ha ressenyat que “de moment no podem donar la temporada per acabada mentre se segueixen tenint reserves per al mes de setembre”. La presidenta ha recordat que des del principi hem dit que “no és una temporada per fer sous sinó per establir-nos com a destinació turística amb una bona gestió i qualitat de servei, ja que la feina d’aquest any tendrà repercussió directa sobre la temporada 2021”.

Promoció a les illes
Paral·lelament, des de l’àrea de Promoció Turística s’estan duent endavant campanyes de promoció en l’àmbit nacional, fent especial incidència a la resta de les illes. “A l’inici del desconfinament els nostres veïns de les illes varen ser un dels primers a venir a visitar-nos i esperam que seran dels darrers a anar-se’n, si la situació sanitària ens acompanya”, segons ha detallat la presidenta que espera que “Formentera pugui donar un servei de qualitat a tots els turistes des de l’inici al final de la temporada”.


25 d’agost de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

La Passarel·la de la Moda de Formentera es desenvolupa enguany de manera virtual a diferents indrets naturals de l’illa

foto 2020 passarella El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Comerç, ha presentat avui la Passarel·la de la Moda de Formentera que enguany se celebra de manera virtual per motius de seguretat per mor de la covid-19. La vicepresidenta primera i consellera de Comerç, Ana Juan, juntament amb la tècnica de l’àrea, Amalia Mora, han presentat la tretzena edició de la Passarel·la de la Moda de Formentera, un esdeveniment que en aquesta edició consisteix en la realització d’un vídeo promocional, que s’ha gravat durant el mes d’agost en diferents escenaris naturals de l’illa, amb les firmes locals i sis models professionals.

La consellera Ana Juan ha assenyalat en la presentació que “en aquest any tan complicat per a tothom, el Consell no volia que els dissenyadors de l’illa de Formentera es quedassin sense la forma més atractiva que tenen d’expressar els seus dissenys”. Per a Ana Juan, l’objectiu d’aquesta passarel·la virtual “és seguir fomentant i promocionant l’activitat dels comerciants i els dissenyadors locals”.

Per la seva part, la tècnica Amalia Mora ha destacat que la gravació es va fer “en una escenografia adaptada a les característiques naturals de l’illa i en un entorn de gran bellesa paisatgística” i que en aquesta passarel·la es mostraran les últimes tendències en joies, vestuari, calçat i complements. “Aquest desplegament busca potenciar i ajudar els creadors, així com fomentar la moda que es dissenya i es vesteix a l’illa”, ha assegurat.

L’edició d’enguany compta amb les següents firmes: Equilibre & Tito Solaris, Ur Joies, Janne Bikinis, Michele Crocitto (Vesti l’Arte), Elena Hurtado&Lorenzo Pepe, Majoral, Macramé & Acho, Ishvara, Kavra de Formentera i Molly Malone. La consellera Ana Juan també ha agraït el treball dels professionals de la perruqueria i estètica Aquario, les models que han participat en el vídeo, així como la feina feta pel director del vídeo, Alfredo Montero, “que ha recollit en el seu treball l’essència de la moda formenterera i la riquesa natural i paisatgística de l’illa”.

Aquest vídeo, que s’ha fet en dues versions de 2 i 12 minuts també es difondrà a les fires de moda, turístiques i televisions. Amalia Mora ha destacat que aquesta passarel·la virtual s’emetrà en diferents salons internacionals a partir del mes de setembre.

El pressupost per la realització de l’esdeveniment d’enguany és de 20.713 euros que inclou la contractació de models i el seu allotjament, producció i realització de vídeo, perruqueria i maquillatge.

Aquest esdeveniment va congregar en l’edició passada al voltant de 1.500 persones, que varen gaudir d’una passarel·la a Sant Francesc on varen destacar les joies, sabates...i sobretot, l’estil tan característic de l’illa, amb creacions avantguardistes d’alt nivell inspirades en la naturalesa, el mar, els colors i la vida de Formentera. Un estil de vida mediterrani que es trasllada també a la forma de vestir.

Finalment, la consellera Ana Juan ha desitjat que per la pròxima edició, la passarel·la recuperi el format habitual perquè serà un bon símptoma que l’illa també hagi tornat a la normalitat després de la pandèmia.

24 d’agost de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Nova senyalística patrimonial a peu de monuments i ruta de ‘running’ a Formentera

foto 2020 senyal rutes 3El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Turisme, informa que ja s’ha instal·lat la senyalística a peu de monument de 14 béns patrimonials de l’illa, com es Campament, el pou Marès, el pou de ses Illetes, el pou des Verro, els jaciments arqueològics des Cap de Barbaria I, Cap de Barbaria II, Ca na Costa, Can Blai, l’església de Sant Francesc, l’església de Sant Ferran, l’església de la Mola, la capella de Sa Tanca Vella, el molí Vell de la Mola i la torre des Pi des Català.

Aquest projecte ha estat finançat amb fons de l’Impost de Turisme Sostenible a través dels Segments Estratègics Turístics i del Consell de Formentera i ha suposat una inversió de 10.304€, el 60% l’aportarà el Govern i el 40% el Consell. Els escrits informatius es poden llegir en 3 idiomes, català, castellà i anglès, i segons ha explicat el cap de promoció turística, Carlos Bernús, tenen per objectiu “crear noves experiències per als turistes relacionades amb la natura, el patrimoni, la cultura i l’esport, de les quals també poden gaudir els residents”.

Ruta esportiva
D’altra banda, també s’ha fet una senyalització d’una nova ruta esportiva de “running” pel camí des Brolls. Per senyalitzar-la s’ha posat un plafó informatiu a l’inici i al final de la ruta. Es tracta de la ruta número 1, és de durada curta de 4,3km (només anada) i de nivell fàcil, també s’ha inclòs en aquest plafó una ruta ja existent, és la número 2, és una ruta llarga, de 10,9km i de nivell difícil.

Els esportistes poden seguir les rutes senyalitzades amb unes icones de corredors en color groc penjades a través del recorregut. Aquest projecte també ha estat finançat amb fons del Segments Estratègics Turístics i ha tengut un cost de 4.420€. El Govern també aportarà el 60% i el Consell el 40%.

Altre dels projectes emmarcat en aquesta iniciativa és la ruta ornitològica que s’ha creat al mateix camí des Brolls i que ja es va inaugurar a finals del mes de maig. A causa de l’aturada provocada per l’estat d’alarma la instal·lació d’aquestes rutes s’ha fet durant la temporada.


12 d’agost de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El premi de juliol de Compra a Casa té un destí solidari

foto 2020 compra a casa estiuEl Consell de Formentera, a través de l’àrea de Comerç, informa que avui s’ha fet entrega de la targeta regal del premi del mes de juliol de la campanya Compra a Casa d’estiu, que s’ha posat en marxa enguany juntament amb la Pimef. El guanyador d’aquesta targeta regal, Marco Carnevali, un fidel usuari de la targeta des de l’any 2016, cedirà la targeta, per valor de 100 euros, a l’ONG Formenterers Solidaris.

El Consell i la Pimef han impulsat aquest estiu una nova campanya de Compra a Casa per incentivar i fomentar el petit comerç a l’illa. La campanya, típica dels mesos d’hivern, enguany també es desenvolupa els mesos de juliol, agost i setembre i amb el mateix sistema que la campanya d’hivern, però amb premis més importants. Així, totes les compres que es realitzin en un dels establiments adherits al programa Compra a Casa durant cada mes, fins al setembre, podran accedir al sorteig d’una targeta de regal per valor de 100 euros (el doble que a l’hivern). Per això han de fer una compra mínima de 20€.


5 d’agost de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Presentació d’un vídeo promocional dels comerços no essencials de Formentera

foto 2020 compra a FormenteraLa vicepresidenta i consellera de Comerç, Ana Juan, juntament amb la gerent de la Pimef, Lidia Álvarez, han presentat avui un vídeo promocional dels comerços locals de l’illa adreçat principalment als turistes. “En el vídeo es mostra un comerç petit i de proximitat, amb un tracte personalitzat i familiar, que forma part de l’oferta complementària de Formentera i és un valor afegit pels nostres visitants als quals volem donar a conèixer aquesta oferta que ens distingeix”, segons ha explicat Ana Juan.

El vídeo recull d’una manera visual 13 comerços de moda, bellesa, decoració i joieria, que formen part dels comerços no essencials que varen haver de tancar arran de l’estat d’alarma i que després han reobert en una temporada que no té les mateixes condicions favorables que altres, segons ha explicat la consellera de Comerç. Així mateix Ana Juan ha agraït “a tots els comerciants els esforços que han fet per adaptar-se a les noves mesures anti-covid i oferir garanties i seguretat als seus clients”.

Per la seva part, Lidia Álvarez ha declarat que amb el vídeo es vol destacar “que els productes que es troben a Formentera no es troben a grans superfícies, perquè són productes amb personalitat i caràcter propi”.

El vídeo, que es pot veure en aquest enllaç del canal de YouTube del Consell de Formentera, es difondrà també a través de les xarxes socials del Consell de Formentera, en especial en les adreçades a turistes i de la Pimef i Trasmapi, així mateix es projectarà en els trajectes de la companyia naviliera Mediterrania Pitiusa. La iniciativa és fruit de la col·laboració entre Pimef i el Consell de Formentera i compta amb la col·laboració del Govern balear a través de la direcció general de Comerç.


21 de juliol 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 4 de 40

4

balearsculturaltour

autoavaluacio_establiments_turistics_esp

Ens trobareu a:
plaça de la Constitució, 1
07860 Sant Francesc
tel. 971 32 12 10
turisme@formentera.es

Fires i Mercats d'Artesania

Reb Bio. Turisme Ornitològic

Passió per Formentera

Web oficial de Turisme (www.formentera.es)