• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Urbanisme, Turisme i Activitats econòmiques Promoció, Ordenació turística i Activitats econòmiques

Campanya de Nadal a Formentera

foto-campanya-nadal-2018-3Qualsevol època de l’any es bona per gaudir de Formentera, però es cert que una vegada conclosa la temporada estiuenca, molts viatgers desconeixen els encants que també té l’illa a l’hivern.

Un bon moment per descobrir-los és el Nadal, quan la pitiusa del sud cobra una vida especial amb múltiples activitats que tindran lloc fins el proper mes de gener.

El Nadal dona el tret de sortida el divendres, dia 30 de novembre, amb l’obertura del mercat de Nadal a Sant Francesc i l’encesa de llums.

Mercat de Nadal 2018

El proper divendres, 30 de novembre, s’inaugurarà el Mercat Nadalenc 2018, espai que tornarà a situar-se vora la plaça de la Constitució, amb l’objectiu de crear un espai de reunió en aquestes festes i incrementar l’oferta de venda de regals nadalencs.

La inauguració del mercat serà a les 18.00 hores amb l’encesa de llums, i després hi haurà música en viu.

Al mercat hi haurà 3 casetes destinades a comerç en el que podreu trobar joguines de fusta, samarretes i tot el destinat al mes petits, a més de 7 casetes de restauració on entre altres ofertes podreu trobar menjar alemany, marisc, kebab i menges tradicionals.

El mercat que restarà obert d’11 a 14 hores i de 17 a 24 hores, estarà amenitzat alguns dies per música en directe.

Activitats infantils

Enguany, a les casetes de comerç hi haurà activitats infantils, a més tots els dies els petits i petites podran anar a pintar a les taules infantils ubicades al mateix espai.

Formentera promociona la seva gastronomia a Holanda

foto-gastro-2018-1El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Turisme, informa que entre avui i el pròxim diumenge se celebra a Amsterdam la fira turística Flavourites, on es promociona Formentera i la seva gastronomia.

"Aquesta és una acció de públic final al carrer pensada per donar a conèixer experiències, principalment gastronòmiques, d'aquí que el nom de l'esdeveniment jugui amb les paraules 'flavours' (sabors) + 'favourites' (favorits)", segons ha explicat la consellera de Turisme, Alejandra Ferrer.

Formentera participa en aquest acte promocional a Holanda perquè és un mercat que en els últims anys està guanyant espai a l'illa, segons ha explicat Alejandra Ferrer. De fet, el nombre d'arribades de vols procedents d'aquest país a l'aeroport d'Eivissa ha crescut en un 2,40 % en el darrer any, i a Formentera s'ha detectat una important crescuda de visitants holandesos en els darrers anys.

L'estand de Formentera ha estat personalitzat amb fotos de la mar i la natura de l'illa, a més s'ha dut material promocional amb informació general, així com el catàleg de Gastronomia de Formentera, tot traduït a l'holandès. D'altra banda, s'han fet quatre models diferents de pòsters per tal que la gent pengi fotos de Formentera a casa seva.

L'objectiu és "arribar a diversos milers de persones amb una acció finalista d'aquest tipus i que cada vegada Formentera sigui una mica més coneguda pels amants de la natura, la gastronomia i les experiències úniques", ha informat la consellera.

Per últim, destacar que s'han contractat els serveis de l'empresa de comunicació BALTUS Communication per tal d'assistir i representar a Formentera dins de la fira Flavourites i que així es pugui atendre de primera mà, i en holandès, totes les consultes sobre el nostre destí.

Formentera premia les compres del divendres 'Black'

cartell black fridayEl Consell de Formentera, a través de l’àrea de Comerç, i en col·laboració amb la PIMEF, informa que aquest divendres 23 de novembre tindrà lloc la jornada “Black Friday a Formentera”, inclosa dins el programa de fidelització per al comerç local “Compra a Casa”.

Durant aquesta jornada totes les compres superiors a 15 euros que es realitzin en els establiments adherits a la campanya Compra a Casa participaran en el sorteig d’una targeta regal amb 50 euros.

La compra guanyadora es donarà a conèixer el proper dilluns 26 de novembre. La persona premiada podrà recollir el seu premi a les oficines de PIMEF.

Actualment són 29 els establiments adherits al programa Compra a Casa i des de la seva posada en marxa el 2016 ja s’han expedit 1.700 targetes.

Formentera promociona el seu patrimoni cultural a la World Travel Market

wtm londres 2018 1Formentera és l’única illa balear en participar també al Global European Market, el “first dates” del turisme global

Avui ha obert les portes la World Travel Market de Londres, la fira de promoció turística més important del Regne Unit, que finalitzarà el proper dimecres 7 de novembre. El president del Consell de Formentera, Jaume Ferrer, així com la consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, i el gerent de l’àrea, Carlos Bernús, són a la City per representar i promocionar la nostra illa en aquest certamen turístic on Formentera torna a compartir espai amb la resta d’illes a l'estand de Balears.

Demà dimarts se celebra el dia de les illes a la WTM. Aquest 2018, Any Internacional del Patrimoni Cultural, Formentera aprofitarà per presentar-hi el nou catàleg de patrimoni cultural. Aquesta presentació anirà vinculada tant al patrimoni cultural, amb la riquesa que aquest representa gràcies a l’empremta de les nombroses civilitzacions que han poblat Formentera al llarg de la història, com al patrimoni natural i paisatgístic de l’illa, una característica que ens fa sobresortir com a destí turístic i que s’ha lligat amb les rutes verdes desplegades al nostre territori, unes rutes que permeten als visitants conèixer gran part del nostre patrimoni cultural i històric.

Global European Market
Així mateix, Formentera ha estat l’única illa de Balears que ha participat al GEM, Global European Market, unes jornades de cites de 12 minuts que han permès la participació del Consell en una trentena de reunions on prèviament s’escull amb qui et vols trobar i que ha servit per mantenir intercanvi de propostes amb empreses majoritàriament relacionades amb el mercat britànic, però també amb representants de la Xina, l’Índia i els EUA. “Cites molt professionals, en les quals es va molt per feina i de les que esperem que es vagi materialitzant l’interès d’aquests representants en venir a conèixer Formentera per a posteriorment comercialitzar-la com a destí turístic als respectius mercats”, ha declarat el gerent Carlos Bernús”.

D'altra banda, també s’aprofitarà la WTM per dur a terme reunions amb agents de viatges i agències de comunicació, tant britàniques com del mercat holandès i dels Estats Units, per començar a planificar l’any 2019 i l’estratègia a seguir en l'àmbit de comunicació i màrqueting. Paral·lelament, es celebraran trobades amb portals on-line i amb algunes companyies aèries.

La convivència entre el turisme i el medi ambient a debat en el Posidònia Fòrum de Formentera

foto-posidonia-forum-1El Consell de Formentera, a través de les àrees de Turisme i Medi Ambient, ha organitzat avui divendres el Posidònia Fòrum, una jornada de treball entre el sector empresarial, els veïns i l’administració on s’ha tractat sobre la incidència del turisme a Formentera, la convivència d’aquest amb el medi ambient de l’illa i la necessitat de fer passes cap a un desenvolupament turístic sostenible que promogui l'ús apropiat dels recursos naturals i culturals, l'equilibri econòmic i la millora de la qualitat de vida de la comunitat local.

Posidònia Fòrum

La jornada, que s’ha iniciat a la Sala de Plens del Centre de Dia pels volts de les 09.30, ha estat dividida en dues parts; la primera, dedicada al turisme i la segona als projectes relacionats amb el Save Posidònia Project.

El Fòrum ha començat amb el discurs d’obertura d’Alejandra Ferrer, consellera de Turisme. Tot seguit, el periodista Carmelo Convalia ha exposat la seva ponència sobre Evolució del turisme a Formentera en l’última dècada, on ha repassat els darrers anys de turisme i el pas de l’època dels grans turoperadors a les vacances a la carta propiciades per l’oferta a Internet, a més de l’evolució des del turisme italià massificat a l’aposta actual per un visitant de mitja i alt poder adquisitiu amb els seus avantatges i inconvenients.

Seguidament ha estat el torn d’en Carlos Bernús, cap de Promoció Turística, que ha presentat les accions de promoció turística que es fan des de Formentera, unes accions que passen per la celebració de workshops amb petites agències a fires europees del sector i l’expansió a nous mercats com el xinès i el nord-americà que cerquen destinacions diferents a les habituals. Bernús també ha donat compte de les campanyes de descomptes i esdeveniments per promocionar Formentera a la primavera i tardor i del treball que es duu a terme amb agències de comunicació, mitjans especialitzats i organitzant viatges de premsa per a donar a conèixer Formentera arreu.

L’anàlisi del Baròmetre Turístic ha estat dut a terme per n’Ainhoa Raso, representant de l’empresa CEGOS, especialitzada en consultoria i formació. Raso ha analitzat les dades despreses del darrer Baròmetre Turístic, una mostra de 864 enquestes que, entre molts d’altres aspectes contempla com a aspectes millor valorats les platges i paisatge, la seguretat i la tranquil·litat de l’illa, mentre que l’elevat nivell de preus i l’excés de gent i de remors, sobretot als mesos de temporada alta, són les principals queixes dels turistes que ens visiten.

Després d’una pausa, la consellera de Medi Ambient Daisee Aguilera ha encetat la segona part de la jornada amb les Conclusions i desenvolupament del Save Posidònia Project 2017/2018, que ha anat seguida de la presentació del projecte Antroposi, a càrrec de na Raquel Vaquer d’IMEDEA.

Antroposi cerca esbrinar com impacten les activitats humanes directes a les praderies de posidònia, amb l’avaluació de l’afectació del tràfic marítim en àrees poc profundes, la influència d’aportació de nutrients a causa dels emissaris submarins provinents de depuradores i de l’abocament d’aigües de sentina de les embarcacions o el canvi de posidònia i la seva funció d’embornal de CO2 a causa dels impactes del clavegueram i els vaixells.

Tot seguit, en Xisco Sobrado del GEN-GOB ha presentat el projecte Posidònia i usos marins sostenibles a Formentera, un estudi de diagnosi mediambiental de les àrees de fondeig al litoral de Formentera que tracta de geolocalitzar els punts on es generen els impactes més rellevants i desenvolupar mapes d’usos per aquestes zones, a més de determinar la salut ambiental de les praderies de posidònia afectades per l’ancoratge d’embarcacions.

La taula rodona moderada per en Carmelo Convalia i amb la participació d’en Vicent Tur, en Santi Costa, en Pep Mayans i en Manu San Félix ha debatut sobre La convivència, no sempre fàcil, entre el turisme i el medi ambient, aportant diferents punts de vista i analitzant algunes de les vies a seguir per assolir la preservació de l’ecosistema en convivència amb el turisme, l’economia i la millora de la qualitat de vida dels residents a l’illa.

El debat ha donat pas a la presentació per part d’en Manu San Felix del Posidònia Maps, una aplicació que permet als navegants disposar de la cartografia i situació detallada de les praderies de posidònia, un pas important per a preservar-les i evitar que àncores i cadenes d’embarcacions les malmetin.

Després de la participació del públic assistent, n’Alejandra Ferrer ha estat l’encarregada de tancar els actes del Fòrum amb l’exposició de les conclusions finals.

Més articles...

Pàgina 5 de 25

5

balearsculturaltour

autoavaluacio_establiments_turistics_esp

Ens trobareu a:
c. de Mallorca, 15
07871 Sant Ferran
tel. 971 32 12 10 · fax 971 32 10 73
turisme@formentera.es

Fires i Mercats d'Artesania

Reb Bio. Turisme Ornitològic

Passió per Formentera

Web oficial de Turisme (www.formentera.es)