• Català
  • Castellano
  • English
Regulació Estany des Peix

Notícies

Neteja exterior de farmàcies

foto 2020 neteja farmacies1El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Medi Ambient, informa que s'han intensificat els treballs de neteja i desinfecció viària dels espais urbans adjacents a totes les oficines de farmàcia de l'illa, tal com ha sol·licitat el Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears.

Els professionals farmacèutics recorden que durant aquesta situació d'emergència sanitària, les farmàcies han augmentat l'afluència de pacients, que esperen el seu torn escalonadament fora del local. Els serveis de neteja del Consell treballen en el tractament especial desinfectant i aigua a pressió en aquestes zones i en altres zones també concorregudes dels principals nuclis urbans de l'illa.


26 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell de Formentera recorda els drets dels treballadors, autònoms i empreses arran de la crisi sanitària

cartell 2020 campanya govern 1El Consell de Formentera recorda que la declaració de l’estat d’alarma arran de la crisi d’emergència sanitària pel Covid-19 suposa un impacte important sobre les empreses, treballadors de l’illa i vol recollir alguns dels drets i també de les mesures adoptades d’àmbit nacional i autonòmic per a informació dels ciutadans de Formentera.

D’altra banda, en l’àmbit de les seves competències, el Consell de Formentera està treballant en una bateria de mesures per afavorir la situació de tota la ciutadania de l’illa. Aquestes mesures estaran dirigides, principalment, per a les persones més vulnerables i col·lectius que es trobaran en situació de precarietat. A més, hi haurà mesures relatives als tributs, autoritzacions i llicències.

Empreses, autònoms i treballadors
Principalment, cal recordar que en la situació actual les empreses no poden acomiadar els treballadors, que no es poden donar vacances forçades i que aquestes s’han de pactar amb els representants dels treballadors. Si l’activitat de l’empresa continua, es recomana que s’apliquin mesures de flexibilitat (teletreball o adaptacions de la jornada de treball, entre d’altres).

També s’han establert una sèrie de línies de liquidat extraordinària d’operacions a través de ISBA i ISCO per empreses i autònoms. Si les activitats d’un autònom queden suspeses per l’estat d’alarma o la seva facturació cau més d’un 75% respecte del període de facturació del semestre passat, pot demanar una prestació fins que acabi l’estat d’alarma. A més, durant aquest període cotitzarà a la Seguretat Social. També, s’ajorna el pagament dels deutes tributaris corresponents a les declaracions i liquidacions si el termini de presentació finalitza entre el 13 de març i el 30 de maig de 2020.

Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació
D’altra banda, si l’empresa vol interrompre la relació laboral, ha de dur a terme un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO). L’ERTO pot consistir bé en una suspensió del contracte de treball, o bé en una reducció de la jornada. En aquest sentit, cal recordar que les persones fixes discontínues també s’han d’incloure als ERTOs: si encara no han estat cridades quan l’ERTO s’aprova, l’empresa les ha de cridar en la data prevista i incorporar-les a l’ERTO.

Si l’empresa on treballen fa un ERTO, no han de fer res: el SOIB els donarà d’alta de manera automàtica i el SEPE els tramitarà, també automàticament, la prestació.

Els ERTOs s’han de negociar amb els representants dels treballadors i de les treballadores i quan finalitzi tornaran a tenir la situació contractual que tenen ara.

Mentre duri l’ERTO, les persones treballadores tenen dret a prestació per desocupació sense consumir atur. En cas de l’ERTO el treballador cobrarà el 70% de la cotització mitjana dels darrers 180 dies cotitzats (o del període anterior a la situació d’atur derivada del Covid-19) i es cobrarà durant tot el temps que duri l’ERTO. A més, el treballador seguirà d’alta en l’empresa.

El Govern balear ha habilitat un portal web www.caib.es/sites/coronaviruseconomia/ca/portada on els autònoms, empresaris i treballadors es poden informar de tots els dubtes sorgits arran de la nova situació.

Pensionistes
Finalment, els pròxims dies es farà el pagament de les pensions i des del Consell de Formentera es vol recordar als pensionistes, que com col·lectiu de risc, han d’evitar les aglomeracions als bancs, que si no és estrictament necessari, no vagin al banc i que és millor treure els diners dels caixers. I sempre s’hi han de complir les mesures higièniques de no tocar-se la cara i rentar-se les mans quan arribin a casa.


25 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

La Policia Local de Formentera interposa 15 denúncies per no respectar les normes de confinament

foto 2020 policia 2El Consell de Formentera, a través de l’àrea d’Interior, informa que des que es va decretar l’estat d’alarma la Policia Local de Formentera ha interposat 15 denúncies per incompliment de les normes de confinament i amparats sota la Llei 17/2015 de 9 de juliol del sistema nacional de protecció. Aquestes multes oscil·len entre 1.500 i 30.000€, la delegació de Govern de l’Estat serà l’encarregada de determinar la quantia. Totes les denúncies han estat interposades a persones que sortien de casa sense motiu justificat.

Tot i aquestes infraccions, el conseller d’Interior, Josep Marí, ha declarat que en general la ciutadania de Formentera compleix les normes derivades del decret d’estat d’alarma dictaminat pel Govern Central. El conseller ha recordat que la població ha d’evitar al màxim el nombre de desplaçaments i fer-ho només si es donen alguns dels casos recollits al decret. En aquest sentit Marí ha destacat “que s’han d’evitar al màxim les sortides de casa, anar a fer la compra de manera organitzada per evitar futurs desplaçaments”, i ha recordat als formenterers i formentereres que “aquesta setmana és crucial en el desenvolupament d’aquest crisi sanitària, segons assenyalen els experts, i per això hem d’anar especialment amb compte i no baixar la guàrdia”.

La Policia Local de Formentera segueix fent controls, de manera conjunta amb la Guàrdia Civil, per assegurar que es compleix amb les normes de confinament recollides al decret de l’estat d’alarma “però el més important és la responsabilitat ciutadana, queden dos setmanes per endavant que seran complicades però confiem en que amb el compromís de tots i cadascun dels ciutadans sortirem endavant” ha declarat el responsable d’Interior.


24 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Facebook escoletes

foto 2020 casal escoletes covid 2El Consell de Formentera informa que les escoletes de la institució insular, l’Escoleta de Sa Miranda i del Camí Vell, han creat un perfil a Facebook per poder-se comunicar amb els pares i mares dels infants mentre duri l’estat d’alarma i proposar activitats per als petits i petites ara que no poden sortir de casa i els centres estan tancats al públic. El mateix estan fent des del compte d’Instagram del Casal de Joves per oferir la difusió habitual de les seves activitats ara a través d’Internet. Un altre dels perfils del Consell que també s’ha adaptat a la nova situació és el d’Instagram del programa Formentera Marxa que està fent arribar jocs i entreteniment als seus seguidors i que també ha creat un nou perfil a Facebook per arribar a més gent.

D’aquesta manera, les diferents àrees del Consell de Formentera s’estan adaptant a la nova situació derivada de l’estat d’alarma i conflueixen amb l’objectiu de que encara que sigui per via telemàtica, obrir canals d’informació o reforçar els existents, per ajudar la població de Formentera en aquests moments de crisi sanitària on s’ha de romandre a casa. Precisament, el passat divendres el Consell de Formentera va crear un perfil a Facebook que es diu “Formentera es queda a casa” i on es comparteixen continguts d’entreteniment per fer més fàcil el confinament.

25 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell de Formentera segueix prestant tots els tràmits a la ciutadania a través de la seva oficina virtual i habilita un correu electrònic i número de WhatsApp per resoldre dubtes

Foto 2020 OVACEl Consell de Formentera informa que davant la situació de crisi sanitària que estem vivint, una de les primeres mesures preses va ser el tancament de l’atenció ciutadana presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) per tal d’evitar el desplaçaments de la població al Consell Insular i minimitzar el contacte personal també entre i amb els treballadors.

En aquest sentit, la consellera de Noves Tecnologies, Vanessa Parellada, ha destacat que “tots els tràmits que habitualment poden realitzar-se a l’OAC també es poden fer via telemàtica a través de l’OVAC, l’oficina virtual d’atenció a la ciutadania, https://ovac.conselldeformentera.cat”.

A més, per tal de facilitar a la ciutadania la realització dels tràmits via OVAC, s’han habilitat els mitjans següents per donar resposta als dubtes i incidències que puguin sorgir:

- Correu electrònic: oac@conselldeformentera.cat
- WhatsApp: 687209618

Així mateix, es manté el servei de la centraleta a través del telèfon 971321087, incrementant l’horari d’atenció de l’OAC fins les 20.30h.

“El personal de l’OAC segueix treballant a porta tancada o bé fent teletreball per tal d’atendre la ciutadania a través dels mitjans esmentats”, segons ha explicat el conseller de Serveis Generals, Bartomeu Escandell que ha agraït a tota la plantilla del Consell la rapidesa d’adaptació que han fet “per continuar donant el millor servei públic des de l’administració insular”. “Respondran al telèfon, al WhatsApp i també als correus-e, i si deixeu un telèfon us tornaran la trucada per ajudar-vos en tot el que puguin”, segons ha afegit.

D’altra banda, des de la secretaria del Consell s’informa que mitjançant la centraleta del Consell també es podran aixecar diligències telefòniques. El número de fax de la institució és el 971322556.


23 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 217 de 403

217

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat