• Català
  • Castellano
  • English
Premsa Notícies

El Consell de Formentera segueix prestant tots els tràmits a la ciutadania a través de la seva oficina virtual i habilita un correu electrònic i número de WhatsApp per resoldre dubtes

Foto 2020 OVACEl Consell de Formentera informa que davant la situació de crisi sanitària que estem vivint, una de les primeres mesures preses va ser el tancament de l’atenció ciutadana presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) per tal d’evitar el desplaçaments de la població al Consell Insular i minimitzar el contacte personal també entre i amb els treballadors.

En aquest sentit, la consellera de Noves Tecnologies, Vanessa Parellada, ha destacat que “tots els tràmits que habitualment poden realitzar-se a l’OAC també es poden fer via telemàtica a través de l’OVAC, l’oficina virtual d’atenció a la ciutadania, https://ovac.conselldeformentera.cat”.

A més, per tal de facilitar a la ciutadania la realització dels tràmits via OVAC, s’han habilitat els mitjans següents per donar resposta als dubtes i incidències que puguin sorgir:

- Correu electrònic: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la
- WhatsApp: 687209618

Així mateix, es manté el servei de la centraleta a través del telèfon 971321087, incrementant l’horari d’atenció de l’OAC fins les 20.30h.

“El personal de l’OAC segueix treballant a porta tancada o bé fent teletreball per tal d’atendre la ciutadania a través dels mitjans esmentats”, segons ha explicat el conseller de Serveis Generals, Bartomeu Escandell que ha agraït a tota la plantilla del Consell la rapidesa d’adaptació que han fet “per continuar donant el millor servei públic des de l’administració insular”. “Respondran al telèfon, al WhatsApp i també als correus-e, i si deixeu un telèfon us tornaran la trucada per ajudar-vos en tot el que puguin”, segons ha afegit.

D’altra banda, des de la secretaria del Consell s’informa que mitjançant la centraleta del Consell també es podran aixecar diligències telefòniques. El número de fax de la institució és el 971322556.


23 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell de Formentera extrema la neteja dels principals nuclis urbans

foto 2020 neteja covid1El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Medi Ambient, informa que des d’aquest dimecres està treballant conjuntament amb Ferrovial, l’empresa concessionària del servei de neteja de l’illa, en el tractament especial desinfectant i aigua a pressió a les zones més concorregudes dels principals nuclis urbans de l’illa. Aquesta neteja, tal com recorda el conseller de Medi Ambient, Antonio J. Sanz, “es du a terme seguint les recomanacions que arriben des del ministeri i pel benestar dels ciutadans”.
Les actuacions que ja s’estan aplicant són les següents:

-Actuació amb motxilla polvoritzadora en tot el mobiliari urbà amb líquid desinfectant en els principals nuclis urbans de l’illa. En molts llocs s’aplica lleixiu en baixa concentració.

-S’està netejant les places amb aigua a pressió (com es fa habitualment de forma periòdica) seguint les indicacions de dilució de líquid especial desinfectant a l’aigua.
-Aquesta actuació es farà en totes les zones de major afluència (caixers, supermercats i zones públiques en general) en els diferents nuclis urbans de l’illa.

Totes aquestes actuacions es fan amb vestits especials, guants i mascaretes.

D’altra banda, la conselleria de Medi Ambient informa que s’ha suspès el servei de la biotrituradora per triturar la poda.


20 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Facebook #formenteraesquedaacasa

foto 2020 covid fb perfil2El Consell de Formentera ha creat un nou perfil a la xarxa social de Facebook, arran la crisi sanitària del coronavirus, per donar informació cultural, artística, esportiva, mediambiental, musical, literària, històrica i en general d'entreteniment, ara que els formenterers i formentereres han de passar moltes hores a casa. Des de les diferents àrees de la institució insular s'aniran fent propostes perquè es pugui portar millor l'aïllament.

El Consell de Formentera vol tornar a agrair la paciència i col·laboració de la població de l'illa. Si voleu seguir la nova xarxa social només heu de posar “Formentera es queda a casa” al cercador de Facebook i fer-vos seguidors.

Junts ho aconseguirem! #formenteraesquedaacasa

20 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell garanteix l’atenció a les persones més vulnerables arran la crisi d’emergència sanitària

foto 2020 serveis socials2El Consell de Formentera informa que arran la declaració de l’estat d’alarma per la crisi sanitària, l’àrea de Serveis Socials ha adoptat les mesures necessàries per garantir la protecció de les poblacions més vulnerables, i en especial de les persones majors i amb limitacions en la seva autonomia. Des del primer dia de la declaració, els professionals de la conselleria estan treballant per garantir l’atenció i prestacions d’assistència social bàsica, a la població de l’illa en general, i a les persones i famílies més vulnerables en particular.

En aquest sentit, i d’acord amb el que estableix el decret sobre l’organització del treball i els serveis mínims al Consell de Formentera, en relació amb l’àrea de Benestar Social queden garantits els següents serveis mínims:
-Servei d’atenció domiciliària
-Servei d’atenció a víctimes de violència masclista
-Servei d’atenció a menors en situació de risc i/o desprotecció
-Serveis funeraris

Des de l’àrea de Serveis Socials, en coordinació amb els diferents agents i entitats, s’està treballant en la reconfiguració dels serveis, podent-ne variar la intensitat, freqüència o modalitat d’atenció, tot garantint l’atenció social bàsica. Així, s’ha valorat cas per cas, tant els usuaris del Servei d’Atenció a Domicili com els del Centre de Dia, per tal de donar l’atenció necessària, ja sigui d’higiene personal, de subministrament de menjar i/o medicació al domicili, com qualsevol altra necessitat que es pugui detectar.

A més, des de l’àrea de Serveis Socials també s’estan donant ajuts d’emergència a les famílies i persones usuàries per tal de cobrir les necessitats bàsiques (aliments, productes d’higiene i de neteja de la llar) del conjunt de la població. D’altra banda, el telèfon d’emergències socials 24 hores està actiu per poder fer l’acompanyament i activar els recursos necessaris si es donés un cas de violència masclista.

L’àrea de Benestar Social està en contacte amb la majoria de persones i/o famílies en situació de vulnerabilitat de l’illa i fa una crida a la col·laboració a totes les institucions i serveis implicats (cossos i forces de seguretat, sistema sanitari...) i a la ciutadania en el seu conjunt per tal que facilitin el contacte de l’àrea a aquelles persones que puguin necessitar el suport, especialment pel que fa a la gent gran.

Cal destacar que tot el personal de l’àrea de Serveis Socials està disponible o en situació de ser activat per a garantir els serveis mínims establerts seguint en tot moment les recomanacions i instruccions donades per sanitat respecte de les mesures de seguretat dels treballadors i els usuaris. Així, des de la conselleria s'agraeix “l’esforç i la responsabilitat que estan demostrant tots els treballadors i treballadores de l’àrea”.

Finalment, cal recordar que l’atenció presencial al Centre Municipal de Serveis Socials està suspesa i, a excepció dels serveis decretats com a serveis mínims, l’atenció es realitza via telefònica i correu electrònic a:

Tel 971 32 12 71
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la


20 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 4 de 214

4

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat