• Català
  • Castellano
  • English
Premsa Notícies

La XII Mitja Marató Illa de Formentera s’ajorna fins al pròxim 10 d’octubre

El Consell de Formentera, a través de les àrees de Promoció Turística i Esports, informa que la XII Mitja Marató i la Cursa 8 km que havien de celebrar-se el 16 de maig han quedat ajornades al pròxim 10 d’octubre arran la situació d’emergència sanitària pel Covid-19.

Tant aquest ajornament com la data triada del 10 d’octubre s’han adoptat de manera consensuada entre l’empresa organitzadora de la prova, Unisport Consulting, les àrees de Promoció Turística i Esports, i el sector turístic que forma part de la Comissió de Promoció Turística del Consell.

Els responsables del Consell de Formentera i els organitzadors agraeixen la comprensió dels atletes inscrits i ofereixen diferents opcions als corredors, com transferir automàticament la seva inscripció al 10 d’octubre, o fer-ho per a l’edició 2021 (sense sorteig i guardant l’import pagat), també s’ofereix la possibilitat de transferir el seu dorsal a un altre atleta o la baixa i devolució de l’import de la inscripció abonat, i en el cas d’haver contractat l’assegurança de cancel·lació. Aviat, tots els inscrits rebran un correu electrònic per part d’Unisport, informant amb detall de totes les opcions.

Esdeveniments de maig ajornats
Així mateix, els esdeveniments previstos per al mes de maig com el Formentera Fotogràfica, que hauria de celebrar-se del 29 d’abril al 3 maig, i el Formentera 20, previst del 7 al 10 de maig, han quedat ajornats, i es celebraran ambdos entre l’1 i el 4 d’octubre. Respecte als Caps de setmana Gastronòmics, que també se celebren al mes de maig, s’ubicaran més endavant quan el calendari i la situació d’emergència sanitària ho permeti.

“Des de l’àrea de Promoció Turística s’està treballant en la reorganització de les diferents campanyes de promoció i les accions comunicatives per poder donar una bona empenta en el moment que sigui possible preparar la temporada turística. Mentrestant continuam fent arribar l’illa als que l’estimen a través de les xarxes socials”, ha assenyalat la presidenta del Consell i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer.

Proves esportives suspeses
D’altra banda, les proves esportives que haurien de celebrar-se aquest mes d’abril —BTT La Mola, del 5 d’abril, i De far a far, del 19 d’abril— han quedat suspeses i no se celebraran aquest any 2020. Així mateix es suspenen totes les proves esportives fins al 31 de maig.


2 d’abril de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Benestar Social atén prop de 700 persones a Formentera durant la crisi d’emergència sanitària

El Consell Insular de Formentera, a través de l’àrea de Benestar Social, informa que durant la crisi d’emergència sanitària està atenent prop de 700 persones en els diferents serveis que presta a la ciutadania de l’illa.

El conseller de Benestar Social, Rafael Ramírez, ha assenyalat que “com a servei essencial, l’activitat s’ha mantingut i s’ha reorganitzat des d’abans de la declaració de l’estat d’alarma, quan en un primer moment es va tancar el Centre de Dia i els clubs de majors de l’illa”. A més, “tot el personal de l’àrea de Benestar Social està disponible per garantir la protecció de les persones seguint en tot moment les recomanacions i instruccions donades per Sanitat respecte de les mesures de seguretat dels treballadors i els usuaris”, ha destacat el conseller.

Nou servei d’atenció a majors
Quant a l’atenció de les persones més vulnerables, l’àrea de Benestar Social està treballant en diferents fronts. Per exemple, ha començat amb un servei d’atenció a les persones majors de l’illa que no són usuàries de Serveis Socials. Així, a través del padró i dels clubs de majors, s’ha contactat amb un total de 265 persones i s’han fet 370 trucades a majors de Formentera que no són usuaris de l’àrea de Benestar Social per conèixer el seu estat i si tenen algun tipus de necessitat. A més, s’està en col·laboració amb totes les institucions i serveis implicats (cossos i forces de seguretat, sistema sanitari, altres àrees de la corporació, etc.) perquè s’alerti als serveis socials sobre casos que puguin requerir la seva atenció.

Servei d’Atenció Domiciliària
El personal tècnic dels serveis socials, sobre el que recau la valoració i seguiment del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD), ha reorganitzat el servei garantint la prestació del mateix així com l’adopció de les mesures de seguretat necessàries per protegir tant als usuaris com a les treballadores que el presten. Ara mateix, hi ha 14 usuaris a 11 domicilis que estan rebent l’atenció. Abans de l’estat d’alarma hi havia 22 usuaris. S’està en contacte telefònic setmanal amb els usuaris del SAD que no estan rebent actualment el servei, per fer-los seguiment i valorar, si escau, reactivar-lo.

També es fa un seguiment telefònic setmanal als usuaris dels serveis socials bàsics que estaven rebent tractament psicològic. Abans de l’estat d’alarma, eren 7 persones; ara són 6 (d’aquests, 4 tenen seguiment setmanal i 2 quinzenal).

Vals d’alimentació
Quant al lliurament de vals d’alimentació dins dels serveis d’atenció social bàsica, s’ha detectat un increment de la demanda arran de la crisi sanitària. Així, durant el mes de març s’ha incrementat un 119% (de 31 a 68) el nombre de vals en comparació amb l’any passat i en un 62% (de 13 a 21) el nombre d’usuaris. Per al mes d’abril, les xifres encara són provisionals, però de moment hi ha un augment del 140% (de 32 a 77) en nombre de vals i d’un 292% (12 a 47) en usuaris. Vista la tendència en l’actual demanda, es preveu que aquesta xifra durant el mes d’abril pugui multiplicar-se per cinc. L’any passat en total es varen lliurar 237 vals i aquest any, fins ara, se n’han donat 187.

Centre de Dia
El Centre de Dia es va tancar el passat 13 de març i des d’aquest moment, l’equip tècnic del Centre de Dia (infermera, psicòloga, treballadora social, fisioterapeuta i directora) fa seguiment telefònic als usuaris per donar suport als familiars i cuidadors principals, valorant la necessitat d’activar el servei d’atenció domiciliaria (inclòs el servei de menjar a domicili) si precisen un suport extern més intens. Actualment s’han activat dos serveis domiciliaris, un d’higiene i un de passeig terapèutic diari. Es truca a 36 usuaris, mínim una vegada a la setmana i només un ha demanat menjar a domicili.

Atenció violència de gènere
El Consell de Formentera recorda que els estats de confinament domiciliari poden incrementar les situacions de violència de gènere, domèstiques i sexuals. “Per això és necessari adoptar mesures per a prevenir, controlar i minimitzar les possibles conseqüències negatives esdevingudes de les mesures de confinament en les vides de moltes d’aquestes víctimes”, ha assenyalat el conseller Ramírez.

Per garantir l’assistència integral a les víctimes de violència de gènere, des de Benestar Social es garanteixen els següents serveis: normal funcionament dels dispositius d’informació i atenció telefònica 24h (IBdona 016, 112 o 971 17 89 89 i WhatsApp 639837476); servei d’atenció presencial 24h en situacions d’emergència; servei d’acollida a les dones que necessitin abandonar el domicili per garantir la seva protecció i servei d’atenció psicològica.

Protecció de menors
Pel que fa al Servei de Protecció de Menors, les mesures adoptades per garantir l’atenció dels menors en risc de desprotecció consisteixen, bàsicament, en la realització de seguiment dels nuclis familiars amb les citades característiques, principalment telefònicament. A més a més, els tècnics estan duent a terme entrevistes via Skype amb determinades famílies i coordinant-se amb agents d’altres àmbits implicats en el desenvolupament, seguiment i intervenció amb els menors, via Hangouts o Zoom. De moment, hi ha 97 expedients oberts. El 30% són casos greus i reben atenció 3-4 cops/ setmana; i el 70% moderat o lleu: 1-2 cops/ setmana.

Teleassistència
La Creu Roja, que és l’entitat que gestiona el servei de teleassistència a Formentera, ha contactat setmanalment amb els 161 usuaris (aquesta setmana ha fet la tercera ronda de trucades). Cap dels usuaris de Formentera ha manifestat necessitar rebre suport extern dels serveis socials. També, des de la Direcció General d’Atenció a la Dependència estan fent el seguiment d’un total de 141 usuaris que tenen reconegut el grau de dependència.


2 d’abril de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Incendi vehicles

foto 2020 incendi cotxeEls bombers del Consell de Formentera varen sufocar ahir un incendi iniciat en un vehicle situat a l’aparcament de Sa Senieta, de Sant Francesc. A les 00.53h es va rebre l’avís i fins al lloc dels fets es varen traslladar 5 bombers amb una bomba lleugera i una pickup. El foc va afectar la part de davant del cotxe on es va iniciar el foc, pel que sembla de manera fortuïta, i també la furgoneta aparcada al costat. L’incendi es va donar per extingit a les 1.50h. També va actuar una patrulla de la Guàrdia Civil.

2 d’abril de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell de Formentera presenta el primer paquet de mesures econòmiques i tributàries per fer front a l’impacte econòmic i social a la crisi sanitària del coronavirus

La presidenta del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer, en nom de tot l’equip de Govern ha signat avui un primer decret de mesures econòmiques i tributàries per fer front a l’impacte econòmic i social de la crisi sanitària del coronavirus. Aquesta situació, segons ha explicat la presidenta, “requereix la ràpida reacció per part de totes les administracions públiques, així com una resposta conjunta i una política coordinada d’actuació per afrontar amb les màximes garanties els efectes provocats pel brot d’aquest virus, tenint en compte, principalment, el risc que suposa per a la salut i el benestar de la ciutadania”.

Les primeres mesures que s’adopten amb caràcter urgent per alleujar la situació tributària a ciutadans i empresaris seran: “Suspendre, per part del Consell Insular de Formentera, mentre duri la declaració de l’estat d’alarma, el següent:

- L’inici de procediments de recaptació en termini voluntari de deutes, la recaptació dels quals correspon al Consell Insular de Formentera.
- L’emissió per part del Consell Insular de Formentera de notificacions en matèria d’ingressos de dret públic.
- L’aprovació de padrons i llistes de cobrament de taxes i preus públics amb periodicitat mensual.
- La remissió a l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) dels ingressos de dret públic no pagats al Consell Insular de Formentera en el termini voluntari per tal que iniciï el procediment executiu de recaptació.

Així mateix també es sol·licitarà a l’ATIB, l’ampliació del termini voluntari de pagament dels tributs de cobrament periòdic per rebut (inicialment previst de l’1 d’agost a l’1 d’octubre) i que inclou els següents:

* Impost d’activitats econòmiques
* Impost de bens immobles (BICES)
* Impost bens immobles (rústica)
* Impost bens immobles (urbana)
* Impost de vehicles de tracció mecànica
* Taxa bicis
* Taxa d’ocupació de via pública
* Taxa de recollida de fems
* Taxa per a guals

El decret recull que, des del moment de l’entrada en vigor de la declaració de l’estat d’alarma i fins a la seva finalització, no es produirà la meritació del fet imposable de cap de les taxes i/o preus públics del Consell Insular de Formentera, cap dels quals han estat delegats per a la seua recaptació a l’ATIB, amb l’excepció dels serveis que romanen oberts per ser considerats activitat essencial.

Impuls a l’atenció de les famílies i el benestar social
D’altra banda, es prioritzarà el pagament dels expedients en matèria de benestar social i l’atenció a les famílies, així com l’abonament de factures els proveïdors del Consell Insular de Formentera, sense perjudici de les prioritats disposades a la normativa de rang superior. “Volem tenir cura de les persones i famílies més vulnerables que en aquests moments són les que queden en una situació molt complicada”, segons ha destacat la presidenta.

Així mateix, es modificaran, si n’és el cas, les ordenances fiscals i els preus públics d’aquest Consell Insular per tal de mitigar l’impacte negatiu de la crisi sanitària al teixit econòmic, social i productiu de l’illa de Formentera.

La presidenta ha destacat que “es tracta d’un primer decret al qual seguiran d’altres de més específics i adaptats a circumstàncies, en aquests moments resulta obligada l’adopció de mesures extraordinàries a l’àmbit d’aplicació dels tributs i altres ingressos de dret públic, a l’àmbit competencial del Consell Insular de Formentera, sent la prioritat principal alleugerar l’impacte fiscal de familias i empresaris, facilitant amb això que la normalitat es recuperi tant prompte com la situació sanitària millori”.

Alejandra Ferrer ha afegit que “atesa la paralització del teixit social i econòmic de l’illa de Formentera, que s’han vist clarament afectats per les limitacions pròpies de l’estat d’alarma, es proposa un primer paquet de mesures econòmiques per l’impacte que s’està produint sobre les persones físiques i jurídiques afectades per les mesures de contenció adoptades per les autoritats competents”. “Aquestes mesures són fruït del contacte continu, entre els serveis econòmics del Consell de Formentera i la resta d’àrees, i els diferents agents econòmics i empresarials de l’illa per tal que siguin el més eficient i eficaces possibles i s’adaptin a la realitat i el teixit econòmic de Formentera”, segons ha conclòs la presidenta.


1 d’abril de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 11 de 223

11

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat