Els turistes de Formentera mantenen un elevadíssim grau de satisfacció després de la seva visita a l'illa

El conseller de Turisme del Consell Insular de Formentera, Artal Mayans, ha presentat aquesta tarda els resultats de l'enquesta de satisfacció turística que elabora anualment la institució insular mitjançant enquestes directes realitzades durant tot l'estiu als turistes a l'hora d'abandonar l'illa a través de l'Observatori de Dades del Consell.

Una enquesta que, segons ha destacat Mayans, posa de manifest l'elevadíssim grau de satisfacció que mostren els visitants de Formentera: un 97,6%. A més, es manté un elevat grau de fidelització, amb una estada mitjana cada vegada més llarga. Platges, naturalesa, paisatge i tranquil·litat són els motius pels quals els turistes trien visitar l'illa, a més de tractar-se dels elements més valorats a l'hora de finalitzar les seues vacances.

El conseller ha assenyalat així mateix que de l'enquesta es desprèn que els turistes “valoren positivament les activitats que conviden a fer esport o cuidar la salut”, encara que n’hi ha molts que les desconeixen. També valoren positivament que es promoguin activitats relacionades amb esdeveniments per al desenvolupament sostenible, així com Formentera Eco, Save Posidònia, Formentera Astronòmica i similars.

D'altra banda, el nivell de preus genera queixes als turistes espanyols bàsicament, a més d'haver-hi descontent en relació amb el manteniment de les carreteres i els camins, la il·luminació i la senyalització. Un altre aspecte del qual es queixen els turistes que visiten Formentera és l’escassesa d'activitats complementàries tant per a nens com per a majors.

“En general estam satisfets amb el resultat que es desprèn de l'enquesta, i ens ajuda a ser conscients de les problemàtiques que troben els turistes i som aquí per treballar i intentar solucionar-les”, ha manifestat el conseller de Turisme. De qualsevol forma, ha remarcat que, per a l'any que ve, “es farà una modificació substancial de la metodologia emprada amb la finalitat d'arribar a més públic i que sigui més eficient i més àgil tant per a l'enquestador com per al turista. Intentarem reduir el temps de l'enquesta, que en l'actualitat és de 15 minuts, ja que en ple agost és difícil trobar algú que es vulgui per a tota aquesta estona a ple sol en el port per a contestar l'enquesta. Estam treballant en diferents opcions. Hem contactat amb la UIB perquè ens ajudin amb aquest projecte, així com amb Ibestat, i per al pròxim estiu tendrem la nova metodologia optimitzada, sempre respectant els criteris d'avaluació que tenim ara mateix”.