40 empresaris de Formentera s’interessen pels segments estratègics turístics

reunio---set premsa1Avui a les 11h a la Sala d'Actes del Consell de Formentera s’ha fet una jornada explicativa per introduir els segments estratègics turístics a Formentera. “L’objectiu de la trobada ha estat el de propiciar la col•laboració públic-privada per crear productes que facin més competitives les empreses de Formentera i ajudin a diversificar el producte”, segons ha explicat la consellera de Turisme, Alejandra Ferrer. Uns 40 representants del sector privat hi han assistit.

A les illes hi ha 8 diferents Segments Estratègics Turístics, de gastronomia, cultura, turisme actiu, ecoturisme, turisme esportiu, salut (sanitari i benestar), luxe i MICE (meetings, incentives, conferences and exhibitions). Els presidents de cadascun dels SET han explicat als empresaris de Formentera les seves experiències i han convidat empresaris de Formentera a que s’adhereixen a aquesta iniciativa.

Per part seva, el director gerent de l’Agència Estratègia Turística de les Illes Balears, Jaume Alzamora ha detallat que en vista a aquest 2019 es disposa de finançament propi per part de l’agència de turisme que ascendeix a 2.950.000€. Aquests sous es destinaran a projectes de gestió, suport a l’oferta, millora del destí, comercialització, innovació i competitivitat.

A més, hi ha una segona partida de 1.200.000€ d’un projecte de l’Impost de Turisme Sostenible. Amb aquests diners es crearan accions de generació de demanda, és a dir accions promocionals que es consensuaran amb els Consells Insulars.

Les empreses de Formentera que hi participin en aquests segments estratègics tendran veu per decidir a on es destinen aquests recursos i podran fer propostes per millorar la competitivitat del seu sector i de l’illa, així com col·laborar en la confecció del programa d’ activitats i esdeveniments turístics dels que es farà promoció al llarg de l’any.

29 d’abril de 2019
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera