La Passarel·la de la Moda de Formentera es desenvolupa enguany de manera virtual a diferents indrets naturals de l’illa

foto 2020 passarella El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Comerç, ha presentat avui la Passarel·la de la Moda de Formentera que enguany se celebra de manera virtual per motius de seguretat per mor de la covid-19. La vicepresidenta primera i consellera de Comerç, Ana Juan, juntament amb la tècnica de l’àrea, Amalia Mora, han presentat la tretzena edició de la Passarel·la de la Moda de Formentera, un esdeveniment que en aquesta edició consisteix en la realització d’un vídeo promocional, que s’ha gravat durant el mes d’agost en diferents escenaris naturals de l’illa, amb les firmes locals i sis models professionals.

La consellera Ana Juan ha assenyalat en la presentació que “en aquest any tan complicat per a tothom, el Consell no volia que els dissenyadors de l’illa de Formentera es quedassin sense la forma més atractiva que tenen d’expressar els seus dissenys”. Per a Ana Juan, l’objectiu d’aquesta passarel·la virtual “és seguir fomentant i promocionant l’activitat dels comerciants i els dissenyadors locals”.

Per la seva part, la tècnica Amalia Mora ha destacat que la gravació es va fer “en una escenografia adaptada a les característiques naturals de l’illa i en un entorn de gran bellesa paisatgística” i que en aquesta passarel·la es mostraran les últimes tendències en joies, vestuari, calçat i complements. “Aquest desplegament busca potenciar i ajudar els creadors, així com fomentar la moda que es dissenya i es vesteix a l’illa”, ha assegurat.

L’edició d’enguany compta amb les següents firmes: Equilibre & Tito Solaris, Ur Joies, Janne Bikinis, Michele Crocitto (Vesti l’Arte), Elena Hurtado&Lorenzo Pepe, Majoral, Macramé & Acho, Ishvara, Kavra de Formentera i Molly Malone. La consellera Ana Juan també ha agraït el treball dels professionals de la perruqueria i estètica Aquario, les models que han participat en el vídeo, així como la feina feta pel director del vídeo, Alfredo Montero, “que ha recollit en el seu treball l’essència de la moda formenterera i la riquesa natural i paisatgística de l’illa”.

Aquest vídeo, que s’ha fet en dues versions de 2 i 12 minuts també es difondrà a les fires de moda, turístiques i televisions. Amalia Mora ha destacat que aquesta passarel·la virtual s’emetrà en diferents salons internacionals a partir del mes de setembre.

El pressupost per la realització de l’esdeveniment d’enguany és de 20.713 euros que inclou la contractació de models i el seu allotjament, producció i realització de vídeo, perruqueria i maquillatge.

Aquest esdeveniment va congregar en l’edició passada al voltant de 1.500 persones, que varen gaudir d’una passarel·la a Sant Francesc on varen destacar les joies, sabates...i sobretot, l’estil tan característic de l’illa, amb creacions avantguardistes d’alt nivell inspirades en la naturalesa, el mar, els colors i la vida de Formentera. Un estil de vida mediterrani que es trasllada també a la forma de vestir.

Finalment, la consellera Ana Juan ha desitjat que per la pròxima edició, la passarel·la recuperi el format habitual perquè serà un bon símptoma que l’illa també hagi tornat a la normalitat després de la pandèmia.

24 d’agost de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera