Els serveis d’emergència localitzen el 12,5% de les incidències gràcies al nou sistema de geolocalització

foto reunio emergenciesEl conseller de Presidència, Bartomeu Escandell, s'ha reunit avui amb el director general d'Emergències, Pere Perelló i representants dels cossos d'emergències que actuen a l'illa, Policia Local, Serveis d'Emergències com ambulàncies i 112, Socorristes, Guàrdia Civil, Protecció Civil, Ibanat, Bombers i treballadors de Benestar Social i del jutjat, així com els encarregats de l'empresa contractada per implantar el sistema de geolocalització en sòl rústic a l'illa de Formentera.

L'objectiu de la trobada, segons ha destacat el conseller ha estat “fer balanç del primer any de funcionament del servei impulsat de manera pionera pel Consell de Formentera". De les 1.004 incidències que s'han donat a Formentera entre el 13 de maig i el 29 de novembre, el 12,5% han estat geolocalitzades gràcies al nou servei, segons ha explicat el director general. A més, els representants dels cossos d'emergències han destacat la millora que ha suposat aquest servei per la seva feina de localització i de millora del temps de resposta en uns moments en què cada segon compta.

Recordem que el Consell de Formentera ha instal·lat el codi d'emergències a 3.600 habitatges situats en disseminats, així com a devers 1.000 llocs d'interès públic per facilitar la seva localització. El pressupost d'aquesta iniciativa va ser de 183.436 euros, finançats entre el Consell de Formentera i el fons Leader de la Unió Europea a parts iguals. El conseller ha destacat que la iniciativa ha tingut una menció especial a la revista Leader com a projecte innovador.