• Català
  • Castellano
  • English

L’àrea de Mobilitat de Formentera habilita una oficina virtual per l’expedició de certificats de resident

certificat2L’àrea de Mobilitat del Consell Insular de Formentera té l’ànim d’informar que a partir del dia 1 de setembre serà obligatori presentar l’original del document nacional d’identitat i el certificat de resident  en vigor per obtenir el descompte de viatge, tant per traslladar-se a Eivissa com a la Península.

Des del Consell de Formentera s’està treballant per oferir més alternatives a la ciutadania. Actualment, els certificats s’expedeixen a través de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà i a través del Servicaixa, a un preu d’1 euro i amb una validesa de sis mesos, el que suposa una despesa de dos euros anuals, ja que tal com indica l’ordre ministerial només es requereix l’exhibició del certificat, per tal de verificar la residència a les Illes Balears, Canàries, Ceuta o Melilla.

Des del Consell Insular de Formentera es recomana portar una còpia del certificat a banda de l’original, ja que el Ministeri de Foment confirma que el resident compleixi amb tots els requisits per accedir a les bonificacions, prèvia emissió dels bitllets, tant  per transport marítim com aeri, i poder optar a les bonificacions en cas que el sistema falli o el demandant no aparegui a la base de dades del ministeri.

Aquestes noves obligacions pels trajectes interinsulars s’apliquen tant pel que fa a les connexions aèries com marítimes, per la qual cosa es fa necessària la presentació del certificat per gaudir de les bonificacions. La ciutadania pot obtenir la seva acreditació de residència a través d’aquest certificat, emès pels ajuntaments i consells insulars corresponents.

En aquests dies previs a l’entrada en vigor dels canvis en l’acreditació de residència, el Consell de Formentera ha reforçat el personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana per tal d’oferir un millor servei i des de l’àrea de Noves tecnologies s’ha posat en marxa un servei temporal perquè els certificats de viatge es puguin expedir telemàticament, a través de l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC), sempre identificant-se amb un certificat digital o amb el DNI electrònic. D’aquesta manera, en dos dies hàbils, l’interessat ho rebrà per correu electrònic. Aquesta sistema estarà operatiu fins que es posi en funcionament el sistema definitiu d’expedició dels certificats via telemàtica, que es rebrà de manera immediata i que es creu que estarà en funcionament a finals de setembre.

D’aquesta manera els certificats serien gratuïts, amb l’avantatge que suposa poder obtenir-lo les 24 hores del dia sense haver de passar per l’administració. Així mateix, les persones jubilades no hagin de pagar per obtenir el certificat.