• Català
  • Castellano
  • English

Creació del departament de I+D i Noves Tecnologies aplicades a la indústria turística

turisme_webEl conseller de Turisme i Mobilitat del Consell de Formentera, Josep Mayans, ha presentat aquest matí en roda de premsa el nou departament d’Investigació i Desenvolupament i Noves Tecnologies, que té com a objectiu principal dotar a l’àrea de Turisme de dades objectives que ajudin a la presa de decisions a la hora de definir la campanya promocional de l’any següent.
 
És amb aquesta finalitat que des de l’àrea de Turisme del Consell Insular es va incorporar fa uns mesos Esperança Costa com a persona que ha fet de reforç en la tasca promocional de pretemporada i que ara durant els mesos de temporada es centrarà en aquesta nou departament. L’actual gerent del Patronat Municipal de Turisme, Carlos Bernús, combinarà la seua tasca habitual amb la direcció d’aquesta nova àrea.
 
Investigació i Desenvolupament
L’objectiu és fer una tasca més intensiva pel que fa a les dades d’ocupació hotelera,  augmentant la mostra d’establiments hotelers que existia fins ara, per tal d’aconseguir un percentatge d’ocupació més real i precís.
 
Per això es farà un seguiment als establiments hotelers cada 15 dies i a més a més s’han comprat dues llicències del mateix programa informàtic que fa servir la Federació Hotelera d’Eivissa i Formentera, per tal de poder comparar dades amb aquesta i poder elaborar informes més concrets per mercats de procedència.
 
En aquesta línia de seguir de més a prop la realitat de Formentera es farà la implantació de dos nous terminals a les oficines de turisme des Pujols, així com a l’oficina informativa del centre Antoni Tur “Gabrielet”. Es tracta de gestors estadístics tàctils com el que ja es va posar l’any passat a la oficina de la Savina i que ara es connectarà a les altres dues oficines per tal de disposar de tota la informació en xarxa i comptar amb tota la informació centralitzada des de l’àrea de Turisme.
 
L’objectiu és fer un seguiment de les diferents nacionalitats que visiten l’illa per tal de detectar nous mercats on fer promoció, així com possibles zones de països on ja estam fent promoció turística de Formentera amb resultats poc visibles.

Els nous gestors estadístics permetran fer un seguiment de les dades d’ocupació, així com tenir un coneixement exhaustiu de la realitat turística de Formentera, gràcies a la recopilació de dades pròpies.

Aquesta eina permetrà detectar el que volen els nostres visitants, el que troben en falta i les possibilitats de millora, gràcies a la segmentació de mercats que permetrà identificar quins interessos tenen els nostres visitants en funció del seu poder adquisitiu, la nacionalitat, l’edat o el tipus de viatge (famílies, parelles o solters).

Aquest gestor és molt més específic, fet que ofereix la possibilitat de segmentar cada producte en funció del segment de mercat, així com a l’hora de dissenyar les campanyes promocionals i els nous productes.
 
Noves Tecnologies aplicades al Turisme
Des de l’àrea de Turisme s’intenta estar a l’última pel que fa a les noves tecnologies aplicades al turisme i per això al 2010 ja es va adaptar la web www.formentera.es al 2.0, així com l’ús de les xarxes socials per fer promoció de l’illa de Formentera donada la facilitat per obtenir dades objectives del retorn de la inversió feta (ROI).

Segons les darreres dades, la web www.formentera.es ha rebut un total de 32.056 visites amb un temps mitjà de visita de 5,16” . Per nacionalitats, els principals mercats que han visitat la pàgina web han estat Espanya, Itàlia, Portugal, França i Alemanya.

En definitiva es tracta de fer un seguiment de les xarxes socials i del que són els fans de Facebook (1.410 fans) i els seguidors de Twitter (+300)  per tal d’establir una relació amb aquests i així tenir un contacte més directe i personal.
 
Des de l’àrea de Turisme s’està treballant en el desenvolupament de nous serveis pel visitant que encara estan per concretar, com per exemple un servei de consultes en temps real per part dels visitants on sel’s pugui assessorar un cop estigui ja a Formentera, possibles futures aplicacions per smartphones o fins i tot realitat augmentada.
 
Com exemple de tot això, cada any es dedica més pressupost (enguany 95.000 €) a les campanyes que es portaran a terme en línia per promocionar Formentera:

MITJANS
Pel que fa als sites de Turisme/Viatges, encara no hi ha una confirmació 100% de disponibilitat, però pràcticament  amb tota seguretat el llistat de suports en els què apareixerà Formentera són:

SUÈCIA
vagabond.se | backpacking.se | homeaway.se | mintur.se | resdagboken.se | reseforum.se | resoteket.se | zoover.se
Impressions: 150.000
Format: Robapàgines 350*250
Del 15 d’abril al 15 de maig

ESPANYA
Expedia.es | Homelidays.com | Hotels.com | Map24 | ViaMichelin.es | Qype.es | TripWolf
ImpresSions: 1.000.000
Format: Robapáginas 350*250
Del 15 d’abril al 30 de maig
 
ITÀLIA
Homelidays.it | Viamichelin.it | Tripwolf.it | Map24
Impressions: 300.000
Format: Robapàgines 350*250
Del 15 d’abril al 30 de maig
 
ALEMANIA
Abacho.de | Neckermann-reisen.de | Zoover.de | Wetter24.com | ADAC.de | City Airport Bremen | Frankfurt-airport.de | thomascook.de | TUIfly.com  | Duesseldorf-International.de | Hamburg.de | urlaub.de | Earthtv.com
Impressions: 90.000
Format: Robapàgines 350*250
Del 15 d’abril al 15 de maig
 
ANGLATERRA
The Independent | Visit London | Airwise.com | Cheap Holidays  | London Luto Airport | Map24.uk | Zoover | Belfast International Airport | Cardiff Airport | Stockholm Skavsta Airport 
Impressions: 75.000
Format: Robapàgines 350*250
Del 15 d’abril al 10 de maig
 
HOLANDA
Budgetair.nl | Eurotrotter| Fileindex | Leukedingendoen | Map.nl | Sneeuwhoogte | Travelmessage |Viamichelin | Vliegwinkel
Impressions: 50.000
Format: Robapàgines 350*250
Del 15 d’abril al 10 de maig
 
TOTAL: 1.665.000 impresiones.

Respecte a YAHOO MAIL! la difusió final quedaria de la següent manera:

ESPANYA
Impressions: 1.500.000
Format: Monster 425*600
Del 15 d’abril al 15 de juny
 
ITÀLIA
Impressions: 800.000
Format: Monster 425*600
Del 15 d’abril al 15 de juny
 
ALEMANYA
Impressions: 225.000
Format: Monster 425*600
Del 15 d’abril al 15 de maig
 
ANGLATERRA
Impressions: 550.000
Format: Monster 425*600
Del 15 d'abril al 15 de maig
 
SUÈCIA
Impressions: 127.500
Format: Monster 425*600
Del 15 d’abril al 15 de maig
 
HOLANDA
Impressions: 247.500
Format: Monster 425*600
Del 15 d’abril al 15 de maig