• Català
  • Castellano
  • English

Les Pitiüses assisteixen a la World Travel Market de Londres, amb un stand propi.

promoconjunta_webLes Pitiüses assisteixen a la World Travel Market de Londres, amb un stand propi.

La consellera de Turisme, Comerç i Mobilitat del Consell Insular de Formentera Alejandra Ferrer, ha signat aquest matí amb la consellera de Turisme del Consell Insular d’Eivissa, Carme Ferrer, un conveni de col·laboració per una promoció conjunta de les Pitiüses a la fira World Travel Market de Londres. 
Per primera vegada, Eivissa i Formentera assistiran a la World Travel Market de Londres amb una stand propi, creant un precedent pel que fa a l’assistència a fires turístiques, en les que sempre s’hi ha assistit conjuntament amb la resta de les Illes Balears. Així mateix, comptaran amb un mostrador de Turespaña, contractat per la Agència de Turisme Balear i que representarà conjuntament les 4 illes.

La World Travel Market de Londres es celebrarà del 5 al 8 de novembre, i permetrà a les dos illes donar a conèixer els seus atractius turístics. En el cas de Formentera es presentaran els catàlegs com a destinació de casaments, així com els circuits verds per als amants de la natura. 

L’objectiu és ampliar la incidència d’Eivissa i Formentera en aquest mercat, seguint en la línia de diversificació de mercats. El turisme britànic ja és coneixedor de les Pitiüses, fet que suposa un potencial de creixement donades les bones connexions aèries amb Eivissa, com és el cas de la companyia aèria British Airways, que compta amb dos rutes setmanals Eivissa- Londres durant tot l’hivern.  
De fet, empreses locals de les dos illes han confirmat la seva assistència a la fira de Londres, amb la finalitat de tenir més presència en un mercat que creix mica a mica a Formentera i que amb el manteniment de les connexions aèries tot l’hivern, pot ser decisiu per augmentar la presència de turistes britànics a l’illa per properes temporades.
L’estand promocional d’Eivissa i Formentera tendrà una dimensió de 33 metres quadrats (3x11), amb taules pels empresaris i hotelers de les dues illes i un mostrador per cada illa així amb dues pantalles de 40 polzades on es passen imatges de Formentera així com el DVD promocional.
El color de l’stand és blanc i blau com a insígnia dels colors mediterranis i es troba situat al mateix passadís de les principals destinacions nacionals dins del pavelló de Europe Mediterranean del recinte ferial Excel London.

Recordem que la presència anglesa a Formentera es situa al voltant del 5%, ja que és tracta d’un mercat que freqüenta Eivissa molt més que Formentera. Tot i així, existeix un sector que visita Formentera pels seus atractius naturals, pel que es continuarà incidint en aquesta línia promocional.
Per tal d’aconseguir més afluència a l’stand i donar a conèixer les excel·lències dels vins de les Pitiüses, s’ha contactat amb el celler Terramoll de Formentera, qui ha cedit 15 ampolles del seu vi “Primus”, per tal de fer petites cates de vins d’Eivissa i Formentera durant els principals dies de la fira.
El que es persegueix amb aquest tipus d’accions de promoció intensiva i simultània és aconseguir el màxim ressò i promoció de les excel·lències del destí, tot remarcant les característiques de destinació de qualitat amb una natura ben conservada, la bellesa de les seues platges, la bona gastronomia local i la seguretat del destí.

Així mateix, conscients de la importància de fomentar noves línies de col·laboració per a mantenir i augmentar el percentatge actual de turisme britànic, es mantendran reunions amb agents de viatges especialitzats en activitats esportives com el senderisme, i amb alguna empresa amb presència a Internet per temptejar la possibilitat de fer campanyes en línia dirigides al mercat britànic el 2013. 
Des de Formentera hi assistirà el president del Consell Insular de Formentera i la responsable de Turisme, Alejandra Ferrer. Aquest conveni, signat mitjançant la Fundació Turística d’Eivissa i el Patronat de Turisme de Formentera es sufragarà entre les dos institucions i el sector privat participant. 
Amb tot això s’espera continuar amb la tendència detectada en les temporades passades d’aconseguir diversificar els mercats en els mesos centrals de la temporada, així com l’etern objectiu de qualsevol ens de promoció turística, com és la desestacionalització.

Aquesta promoció sense precedents, servirà com a prova pilot per a futures fires del 2013. Amb la World Travel Market, una de les fires turístiques més importants arreu del món, l’àrea de Turisme de Formentera culmina amb els viatges promocionals d’àmbit europeu, i posa el colofó final a la promoció del 2012.