• Català
  • Castellano
  • English
Regulació Estany des Peix
Sala de Premsa Hemeroteca Urbanisme i Ordenació del Territori L’aprovació del quadre de preus per a regularitzar places turístiques a Formentera s’ha posposat fins a finals de mes

L’aprovació del quadre de preus per a regularitzar places turístiques a Formentera s’ha posposat fins a finals de mes

cara_turis_webAvui ha tingut lloc la sessió extraordinària de la Comissió d’Ordenació Turística (COT), on la presidenta i consellera de Turisme del Consell Insular de Formentera, Alejandra Ferrer ha presentat el quadre de preus per a la regularització de places turístiques a Formentera.

Al llarg de la reunió, a la que hi han assistit representants de tots els partits polítics, així com de l’Associació Hotelera, la Petita i Mitjana Empresa, la Cambra de Comerç i un representant de les agències de viatges de les Illes Balears, s’ha debatut un quadre de preus no unitari en base a la Llei 4/2010, on s’estableix, entre altres aspectes, el preu d’adquisició de les places.

Aquesta llei indica que el preu d’adquisició de les places queda a criteri de cada Consell Insular, pel que Formentera ha presentat un valor mínim per cada plaça turística de 4300 euros, igual que la resta de les illes Balears.

Entre tots els representants de la Comissió d’Ordenació Turística s’ha acordat que cadascun dels membres presentarà anotacions a l’actual proposta fins el proper dia 21 de juliol, amb la previsió d’arribar a un consens i aprovar un quadre de preus de cara a finals de mes.

L’objectiu de la sessió d’avui era establir el preu que es pagarà per cada plaça turística a regularitzar i en quines actuacions es reinvertiran els fons aconseguits. Aquest procediment legalitzador està dirigit a tots els establiments d’allotjament turístic ubicats a Formentera i segons la resolució de Presidència del Govern Balear de 7 d’abril/2009, s’estableix que el nombre màxim de places que es poden legalitzar a Formentera és de 1195 places i es compta amb un termini de dos anys a partir de la seua entrada en vigor.

La Comissió d’Ordenació Turística, aprovada inicialment el 17 de juliol de l’any passat, és l’encarregada de regular les actuacions que es duen a terme en matèria turística, tant pel que fa a les inversions en instal·lacions turístiques, així com a òrgan d’assessorament de l’àrea de Turisme.

El preu d’adquisició de les places queda a criteri de cada Consell Insular, amb el requisit de destinar els fons recaptats a rehabilitar zones turístiques mitjançant operacions d’esponjament, entre d’altres, incentivar la reconversió d’establiments d’allotjament turístics obsolets en projectes socials, culturals, educatius o lúdics i esportius que, en tot cas, han de preservar el medi ambient, fomentar qualsevol activitat que persegueixi la diversificació i la desestacionalització de l’oferta turística a cadascuna de les illes, desenvolupar projectes per incrementar la qualitat de l’oferta turística, impulsar projectes d’investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica (R + D + I) que tinguin relació amb l’àmbit turístic o dur a terme qualsevol altre activitat amb l’objectiu de millorar la qualitat de les infraestructures turístiques i consolidar la posició de lideratge en matèria turística.

La constitució de la Comissió d’Ordenació Turística, és una garantia de la qualitat dels allotjaments i de les empreses turístiques, així com un òrgan que té com a objectiu garantir les millors decisions per a la indústria turística, relatives als establiments turístics i als agents turístics i/o socials.

 

 

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat