• Català
  • Castellano
  • English
Areas Urbanism & territory, Tourism and Economic activities Mobility

El Consell Insular de Formentera ensenyarà mecànica bàsica de bicicletes als alumnes de primària durant la Setmana Europea de la Mobilitat

El Consell Insular de Formentera, a través de l'àrea de Mobilitat, ha organitzat una sèrie d'activitats per celebrar la Setmana Europea de la Mobilitat, que es desenvoluparà entre els dies 16 i 22 de setembre.

Entre altres coses, la institució insular organitzarà en col·laboració amb les escoles de primària de l'illa els ‘parking days’. En aquestes jornades els més petits aprendran nocions bàsiques de mecànica per a les bicicletes, com canviar un pedal o arreglar la cadena.

El dia 20 de setembre la plaça de la Constitució de Sant Francesc acollirà entre les 10 i les 13 hores una exhibició de bicicletes tant convencionals com elèctriques. Aquest mateix dia, en aquesta ocasió a l’Espai Cultural de Sant Ferran i en horari de 17 a 19 hores, els infants podran gaudir d'un circuit viari en el qual aprendran les normes bàsiques de circulació per la via pública i el significat dels senyals de trànsit més importants.

Per al 23 de setembre, l'àrea de Mobilitat del Consell Insular de Formentera ha organitzat una caminada popular des de Sant Francesc fins a la finca de Can Marroig, en la qual els assistents podran gaudir d'una visita al centre d'interpretació. El punt de trobada serà a la plaça de la Constitució a les 10 hores.

A més d'aquestes activitats, el Consell ha aprovat una línia d'ajudes per a l'adquisició de bicicletes, tant convencionals com elèctriques.

El Consell de Formentera deixarà de bonificar la totalitat del transport públic als no residents a partir de l'1 de setembre

El Consell Insular de Formentera eliminarà a partir de l'1 de setembre la bonificació del transport públic amb autobús al no residents. A partir d'aquesta data només els menors de 18 anys, la persones amb discapacitat, residents a l'illa i les persones que utilitzin el servei d'autobusos de manera recurrent, com els treballadors d'altres illes que es desplacen diàriament a Formentera, gaudiran d'aquesta gratuïtat.

El Consell Insular ha pres aquesta decisió davant la dificultat de poder complir els requisits imposats pel Govern d'Espanya per a justificar el cobrament de 429.000 euros que es concedeixen a Formentera en funció de la seva població empadronada per a poder implantar la gratuïtat del transport.

Al juny d'enguany el Govern central va publicar les bases per a obtenir aquestes ajudes “i davant les condicions que s'imposen i veient el sistema tarifari tan bàsic del qual disposem a Formentera resultarà molt complicat justificar aquestes bonificacions que s'han fet fins avui”, ha assenyalat la consellera de Mobilitat, Verónica Castelló. Cal assenyalar que la contracta del transport públic terrestre data de l'any 1998, finalitzava l'any 2013 i està prorrogada des de llavors.

La bonificació del 100% del cost del transport públic s'establia per als abonaments de transport i títols multiviatge, la qual cosa suposa que els viatges senzills s'havien de continuar abonant, tal com succeeix en la resta de les illes. No obstant això, l'anterior equip de Govern del Consell de Formentera va optar per estendre aquesta gratuïtat a tots els passatgers del transport públic terrestre, inclosos els usuaris de bitllets senzills.

Ara l'Executiu central exigeix que s'aporti informació sobre el nombre de passatgers que han utilitzat el servei i els trajectes realitzats, entre altres requisits per a cobrar aquests 429.000 euros, justificacions que únicament es poden aportar quan es té digitalitzat l'accés als autobusos, com succeeix a Eivissa i en altres punts de l'arxipèlag.

Davant les dificultats per a poder justificar les bonificacions “hem decidit mantenir la bonificació dels bons multiviatges exclusivament als menors de 18 anys i a les persones amb discapacitat, provinguin d'on provinguin, a més dels residents i als usuaris recurrents”, ha explicat la consellera.

Els menors d'edat hauran de justificar-ho ensenyant el DNI a l'hora d'accedir a l'autobús, el mateix que les persones amb discapacitat, que hauran d'ensenyar la targeta. Pel que fa als residents, hauran d'ensenyar el certificat d'empadronament o de resident i els usuaris recurrents hauran de sol·licitar a l'àrea de mobilitat un carnet mitjançant un tràmit al qual es pot accedir a través de la OVAC.

Actualment la consellera de Mobilitat està treballant en petites modificacions del plec tècnic per a acabar d'elaborar tota la documentació que ha de regir el procés de licitació de la nova contracta: un nou servei més ampli i eficaç en línies i freqüències, amb vehicles més sostenibles, amb millores en les parades i que pugui funcionar abans de finals de 2024.

La Policia Local de Formentera immobilitza un taxi pirata que exercia entre ses Illetes i el port de la Savina

La Policia Local de Formentera ha confiscat un vehicle que exercia de taxi pirata en el trajecte de ses Illetes al port de la Savina. Els agents havien rebut nombroses queixes de taxistes sobre un vehicle que exercia de taxi pirata de manera habitual en aquesta zona de l'illa, per la qual cosa varen procedir a muntar un operatiu per confirmar aquestes sospites.

En la jornada d'ahir els policies varen poder comprovar que el vehicle en qüestió exercia de taxi pirata, per la qual cosa varen procedir a immobilitzar-lo i a aixecar la corresponent acta de denúncia. El cas passarà ara al departament de Mobilitat perquè iniciï l'expedient sancionador.

En cas que el propietari vulgui recuperar el seu vehicle, haurà de realitzar un pagament de 6.001 euros. En l'operatiu, a més de la Policia Local, han participat els departaments Jurídic i de Mobilitat del Consell Insular de Formentera.

Formentera duplica els usuaris d'autobús respecte del 2019

foto 2023vi busEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Mobilitat, informa que entre els mesos de gener a maig d'aquest 2023 els usuaris de transport públic en autobús s'han duplicat si comparam les dades d'enguany amb les de 2019, any previ a la pandèmia. De gener a maig del 2019 hi va haver 30.727 usuaris d'autobús, mentre que el 2023 n'hi ha hagut 60.102.

Si comparam aquestes mateixes dades amb les de l'any passat, els usuaris s'han triplicat, han passat de 21.002 el 2022 a 60.102 usuaris el 2023. A partir del 24 de juny es preveu un nou augment del servei de bus per donar resposta a la demanda. S'augmentaran expedicions de la línia L2, que tendrà una freqüència d'una hora, i s'implantarà un servei nocturn amb la línia N6 per donar servei a les últimes barques de la nit.


15 de juny de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

New control cameras for Formentera.eco

foto 2023vi nova camera AThe Office of Mobility of the Consell de Formentera reports that the Formentera.eco project, now in its fifth year, has enhanced controls with new cameras to check that vehicles driven on the island are duly accredited. Specifically, two new license plate-reading cameras have been installed on the Sant Ferran roads of Avinguda de Joan Castelló Guasch and Carrer Universitat (the ring road).

These control cameras are in addition to those installed last year at the roundabout near the Hospital and those in place on Carrer d'Almadrava in La Savina since the regulatory scheme took effect. The cameras have been installed at the entrance and exit of the port of La Savina and in places of high vehicle traffic. The Consell also has a fully electric vehicle equipped with two cameras which will travel the island, including secondary roads, with the same objective. All of these cameras read the license plates of vehicles in motion and check if they have the associated clearance under Formentera.eco.

By law, operating a vehicle without the required clearance is punishable by minimum fines of €1,000.

13 June 2023
Office of Communication
Consell de Formentera

More Articles...

Page 1 of 39

Start
Prev
1

Find us at:
c. d'Eivissa cant. Arx. Lluis Salvador
07860 Sant Francesc
tel. 971 32 10 87 · fax 971 32 10 63
mobilitat@conselldeformentera.cat

Ministerio de Fomento

Tràmits de Marítim del Govern Balear

Federació Balear de Motonàutica