• Català
  • Castellano
  • English
Areas Urbanism & territory, Tourism and Economic activities Tourism planning and Economic activities

L'Observatori de Dades analitza el flux de turistes i els comentaris, preocupacions i propostes dels visitants a les xarxes socials

foto 2021 COPT1Avui s'ha celebrat la reunió de la Comissió d'Ordenació i Promoció Turística de Formentera (COPT). Abans de la trobada, la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, juntament amb el cap de Promoció Turística, Carlos Bernús, i la tècnica de l'Observatori, Catalina Ramis, han oferit una roda de premsa per explicar al sector les dades del projecte d'antenes de sensorització i fluxos de mobilitat de turistes, i de l'estudi de l'escolta empàtica a les xarxes socials.

Flux de turistes

Per una banda, gràcies a la instal·lació, el juny de 2020, de deu antenes de sensorització en punts estratègics de l'illa, aquest any s'han pogut presentar per primera vegada dades sobre l'afluència en diferents zones de l'illa i la mobilitat de fluxos de turistes, visitants d'un dia i residents a Formentera. Segons aquestes dades, entre juny i octubre de 2021 han vengut 541.419 visitants a Formentera, dels quals 361.531 han set excursionistes d'un sol dia i 179.888, turistes que han pernoctat almenys una nit a l'illa, segons ha detallat la tècnica Catalina Ramis.
Alejandra Ferrer ha explicat que aquestes dades ens donen recolzament "per demanar a les administracions competents a que ens ajudin a regular aquesta afluència de visitants, sobretot en el cas de les excursions d'un dia." "Es tracta de que els visitants d'un dia arribin de manera més ordenada i d'acord amb la capacitat de carrega de l'illa i el seu port, a més des de Promoció si sabem com es mouen podem fer polítiques que ens ajudin a repartir-los perquè no es saturin alguns llocs i la satisfacció dels turistes i dels residents augmenti".

Escolta empàtica a les xarxes

Durant tota la temporada turística s'ha escoltat allò que diuen els turistes que visiten l'illa a través de les diferents xarxes socials i canals de difusió en línia. En total, s'ha comptabilitzat 22.858 opinions sobre l'illa de turistes que l'han visitat, i l'impacte d'aquestes opinions ha arribat a 110.674.824 usuaris.

Segons ha explicat la vicepresidenta i consellera de Turisme, "la finalitat del projecte Escolta empàtica pretén conèixer les diferents accions i reaccions en línia dels turistes que visiten l'illa de Formentera com a destí turístic per part dels diferents mercats turístics (espanyol, anglès, francès, italià i alemany) amb la finalitat d'ajudar la destinació a comprendre millor les opinions dels turistes i prendre decisions encertades per millorar la destinació".

Com a conclusions d'aquest estudi, cal destacar que els turistes queden molt satisfets de les vacances i experiències viscudes a Formentera. Els sentiments i emocions que l'illa els desperta són "felicitat i admiració per la natura, el paisatge i les platges en molt bon estat de conservació, la llum, la bellesa, la màgia, la tranquil·litat i la gent". La descriuen com "un paradís autèntic i singular i com a destinació sostenible".

Per altra banda, els preocupa principalment: l'elevada afluència en hores i llocs puntuals de l'illa de turistes i, sobretot, excursionistes d'un dia, percepció de major massificació i que això provoqui que Formentera perdi el seu encant, entra d'altres qüestions.

COPT

Després de la presentació, s'ha reunit la COPT de Formentera, formada per la responsable de Turisme i el cap de Promoció, així com els diferents grups polítics i representants de les patronals.

A la trobada, s'han repassat totes les accions promocionals dutes endavant enguany en compliment del Pla d'Impuls Econòmic i Turístic aprovat conjuntament amb el sector. També s'ha presentat la programació dels esdeveniments perquè el sector pugui organitzar l'obertura i tancament dels seus serveis. Aquesta trobada també ha servit per establir les accions promocionals amb vista al 2022. S'ha acordat convocar una altra reunió després de la celebració de Fitur, quan es tancarà el Pla de Promoció Turística de l'any 2022.


2 de desembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

'Compra a Casa' entrega la targeta regal del Black Friday

foto 2021xii compra a casaNieves Gómez Ortiz, usuària de la targeta Compra a Casa des de fa dos anys, ha estat la guanyadora de la targeta regal de 50 euros del sorteig que varen organitzar l'àrea de Comerç del Consell i la Pime Formentera amb motiu del Black Friday. La guanyadora ha comentat que destinarà el premi a comprar unes sabates per a la seva filla.

D'altra banda, cal recordar que ja s'ha activat la campanya 'Al Nadal compra a casa' que premia les compres que es realitzin a Formentera entre l'1 de desembre i el 6 de gener. Enguany se sortegen entre totes les compres d'un mínim de 20 euros que es realitzin durant aquest període una targeta regal de Compra a Casa de 500 euros.

2 de desembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Formentera presenta les accions promocionals de final d'any

Foto 2021 promocio Italia 2El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Turisme, informa sobre les accions promocionals que està duent a terme aquests dies. Avui Formentera participarà en una fira en línia que porta la nostra destinació fins a Islàndia. Durant la setmana passada Formentera va participar en dos roadshows (esdeveniments promocionals itinerants) que varen recórrer quatre ciutats d'Itàlia i tres de Suïssa. La pròxima setmana la destinació Formentera es promocionarà en la fira International Luxury Travel Market de Cannes (ILTM).

Islàndia

Avui Formentera participa en la trobada en línia 'Relaunch'22' adreçada al sector de viatges i premsa a nivell internacional, però que sobretot se centra en el mercat islandès. "En aquest taller de treball en xarxa posarem els nostres esforços a destacar els aspectes naturals de Formentera, en sintonia amb els d'Islàndia, així com els vincles que ens uneixen amb aquesta destinació que també és illenca com nosaltres", segons ha destacat la vicepresidenta.

Itàlia i Suïssa

La setmana passada Formentera va recórrer quatre ciutats italianes, Milan, Torino, Roma i Nàpols, en un esdeveniment promocional itinerant organitzat per Tourespaña. La vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer ha destacat que "ens hem sumat a aquesta promoció per no perdre presència en el mercat italià, tradicionalment fidel a la nostra destinació i en el qual cercam turisme de qualitat, que s'estimi Formentera i ens ajudi a cercar l'equilibri entre la satisfacció del resident i la del turista".

La nostra destinació també ha participat en un altre esdeveniment promocional itinerant organitzat per Tourespaña, que en aquest cas ha recorregut tres ciutats de Suïssa, Ginebra, Berna i Zuric. "En aquesta acció promocional, Formentera ha destacat els atractius de l'illa, sobretot davant la crisi sanitària, on hi ha molts espais a l'aire lliure que els visitants poden gaudir d'una manera segura", segons ha assenyalat Alejandra Ferrer. A més, ha afegit que "també ha promocionat tots els esdeveniments de final i principi de temporada per atreure turistes i oferir un valor afegit".

International Luxury Travel Market de Cannes

La pròxima setmana, entre el 6 i el 9 de desembre, Formentera també es promocionarà a la International Luxury Travel Market de Cannes (França). "Mantendrem trobades de feina amb agents de viatges i empreses especialitzades en turisme de luxe que es mostren interessats a conèixer la nostra illa", segons ha explicat la també responsable de Turisme. "Destacarem els atractius turístics de l'illa durant la temporada baixa així com la seua oferta cultural i esportiva i la seva història, gastronomia i costums", ha afegit.


30 de novembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Alejandra Ferrer defends island's quest for balance at 5th Conference on Tourism and Society in Girona

Today, Alejandra Ferrer, Vice-President and Councillor of Tourism of the Consell de Formentera, attended the Fifth Conference on Tourism and Society - New Horizons in Tourism at Fundació La Caixa in Girona. At "Models of Tourism", Vice-President Ferrer pointed that since the creation of the Consell de Formentera, the island's government has defended a model that is "built around balance and which seeks to enhance visitor experience while bettering and respecting the quality of life of residents".

Ferrer offered an overview of local tourism over the years and explained how the island's triple insularity protected it from speculation that affected other coastal territories. "Our current policies are about striking a balance between caring for the land, protecting the tourist economy and safeguarding natural resources. We have also created the Formentera Observatory, a tool that not only provides insight into our strengths as a destination, but also the threats we face, so that we can craft policies to counteract those threats", she said.

Ferrer highlighted some of the policies that prioritise quality tourism and visitors interested in finding something special, who appreciate the island's unique, laid-back pace She pointed to plans for a vast network of electric vehicle recharge stations, nature trails, a ceiling on permits for overnight rentals and the formentera.eco project to regulate vehicles on island roads during the high season.

Ferrer also described challenges such as saturation and, at sea, anchoring ships and tailoring the port to meet local needs, account for carrying capacity and move towards decarbonisation. In that regard, Ferrer appealed for "the courage to implement protection policies and, at the same time, respect from other administrations so we can make these policies a reality and have the control to self-govern and manage our situation ourselves". Lastly, Ferrer underscored the importance of "continuing to build increased awareness", reasoning, "People appreciate what they know, and they protect what they appreciate". "It is now clear that more is not always better", she added, "but better can mean more".


26 November 2021
Communications Office
Consell de Formentera

Formentera presents various campaigns encouraging islanders to buy local this winter

foto 2021 comerc hivernBAna Juan, the Consell de Formentera President and Councillor of Commerce; Josep Mayans, the President of the Small and Medium-Sized Businesses of Formentera (PIMEF); PIMEF manager Lydia Álvarez and Caterina Tur of the Chamber of Commerce of Eivissa and Formentera, gave a presentation today about business-boosting initiatives during the 2021 Christmas season like Compra a Casa, Black Friday and the island's Christmas window dressing contest.

President Juan applauded "the unflagging efforts of hometown businesses to provide service that is marked by quality, familiarity and differentiation, 12 months a year" and insisted, "The island's businesses and government are looking ahead with a new plan, due to be announced in the coming days, to leverage commercial and business development to enhance performance and competitiveness". Juan also announced the return of the Christmas Market from 3 December to 6 January, complete with seven stands: three for shops and crafts, three for food and drinks and one for public entities and/or non-profits.

This Friday 26 November, the Consell de Formentera and PIMEF will present 'Black Friday on Formentera', part of the buy local promotion Compra a Casa. All day long, islanders who spend €15 or more at Compra a Casa partner establishments will be entered in a drawing for a €50 gift card.

This Christmas, Buy Local

'This Christmas, Buy Local' is back this holiday season to incentivise purchases at Formentera establishments between 1 December and 6 January. Shoppers who spend €20 or more will be automatically entered to win a Compra a Casa gift card valued at €500.

The PIMEF president pointed out that the number of businesses taking part in Compra a Casa's 2021 edition, 37, "is double what it was when the programme started in 2016". He also described the Compra a Casa card as "increasingly important among local business owners and shoppers”.

Christmas Window Dressing Competition

In a bid to foster a festive Christmas atmosphere among island shops, the Chamber of Commerce and Consell have announced the return of the Christmas Window Dressing Contest, which this year turns 15. Signups start today and end 9 December. Caterina Tur asserted that, in light of the pandemic, organisers were "quite pleased" with last year's tally of 20 contestants. On 13 December, winners will be announced for the three returning categories plus one that is brand new this year: Best Christmas Look and Feel, Best Commercial Set-up, Most Original and Most Eco-Creative. Winners will receive €150 each and a commemorative plaque. To find out more and to register, contact the Chamber of Commerce at 971 32 20 71 and the Citizen Information Office (OAC).

22 November 2021
Communications Office
Consell de Formentera

More Articles...

Page 1 of 52

Start
Prev
1

balearsculturaltour

autoavaluacio_establiments_turistics_esp

Find us at:
plaça de la Constitució, 1
07860 Sant Francesc
tel. 971 32 12 10
turisme@formentera.es

Fires i Mercats d'Artesania

Reb Bio. Turisme Ornitològic

Passió per Formentera

Web oficial de Turisme (www.formentera.es)