• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Urbanisme, Turisme i Activitats econòmiques Artesania, Comerç, Fires i Mercats

S’obre el termini de presentació de projectes per al Save Posidonia Project

posidonia sergio arribasEl Consell de Formentera, a través de les àrees de Turisme i Medi Ambient, informa que ja es poden presentar projectes relacionats amb la conservació de la posidònia a finançar amb els sous recaptats amb el Save Posidònia Project. El termini de presentació de projectes s’ha obert avui dijous 28 de desembre i s’estendrà en un termini de 40 dies hàbils. Hi podran concórrer tant empreses com particulars. L’objectiu dels projectes a presentar ha de ser el d’ajudar a la protecció d’aquest organisme marí.

Els projectes es presentaran en format digital a través de l’OAC o de l’OVAC. Un cop acabat el termini per presentar els projectes, aquests seran valorats per una comissió tècnica assessora, formada per experts internacionals, nacionals i locals amb el suport d’ONG’s de reconegut prestigi. Aquest tribunal els valorarà en un termini de 20 dies i es publicarà al taulell d'anuncis del CIF la llista de guanyadors.

Recaptació
El Save Posidonia Project ha aconseguit recaptar 132.657,65 euros gràcies a les aportacions de 540 particulars i 18 empreses. Tant negocis com particulars han pogut apadrinar, al preu d'un euro el metre quadrat, part de les 7.650 hectàrees de posidònia que hi ha al voltant de Formentera a través del web saveposidoniaproject.org o de l'app associada. A més, també s’ha pogut col·laborar en aquest projecte mitjançant la participació en esdeveniments organitzats a l’illa com ara la mitja marató o la Formentera Fotogràfica entre d’altres.

Cal recordar que els fons aquàtics de Formentera són l’hàbitat de l’organisme viu més longeu i gran del món, una planta de posidònia que té una extensió de 8 quilòmetres i 100 mil anys d'antiguitat. Les praderies de Posidònia oceànica foren declarades Patrimoni de la Humanitat al 1999 per la Unesco.

XI Concurs d'Aparadorisme Nadalenc

Fotos adm loteria 1r premiEl Consell de Formentera i la Cambra de Comerç han lliurat avui els premis del XI Concurs d’Aparadorisme Nadalenc que un any més ha guardonat els establiments de l’illa amb l’ànim de fomentar l’ambient nadalenc entre els comerços de Formentera.

Els membres del jurat; composat per Enric Riera, pintor i professor d’art de l’IES Marc Ferrer, Amalia Mora de l’àrea de Cultura del Consell de Formentera i Alvaro Mendoza, president de l’Associació d’Artistes, han decidit premiar la imaginació, l’originalitat i la creativitat dels següents establiments:

-1r Premi: Administració de Loteria
-2n Premi: Be Formentera
-3r Premi: Casa Ortega

El lliurament dels premis s’ha fet a cadascun dels establiments guanyadors de mans de la Consellera de Turisme i Comerç, Alejandra Ferrer i del President de la Cambra de Comerç, Juan Manuel Costa. Els guardonats han rebut una placa de reconeixement i un premi en metàl•lic consistent en 225 euros per al primer, 150 per al segon i 75 euros per al tercer.

Formentera presenta la campanya de Nadal del 'Compra a Casa'

Foto presentacio campanya compra a casa 2017La consellera de Comerç, Alejandra Ferrer, i la tècnica de l'àrea, Amalia Mora, acompanyada del president de la PIMEF, Pep Mayans, i la seva gerent, Lidia Álvarez, han presentat la campanya especial de Nadal de "Compra a Casa" feta per aquestes festes. La presentació ha tengut lloc a les 12.00h a la sala d'Actes del Consell de Formentera.

La consellera ha explicat que la campanya "Compra a Casa" es va posar el mes de desembre de l'any passat i hores d'ara ja s'han expedit 1.060 targetes entre els formenterers, amb les quals s'obtenen importants descomptes, i hi ha 31 establiments adherits. L'objectiu, segons ha apuntat és "fomentar la compra en el petit comerç de Formentera i que ciutadans i comerciants s'ajudin mútuament, donant serveis i vida als carrers de Formentera".

Comprar a casa té premi
Per continuar amb l'impuls de les compres a Formentera s'han fet dues iniciatives especials per aquestes festes. La primera "Al Nadal Compra a Casa" amb la qual les compres als establiments adherits a la campanya "Compra a Casa" tindran premi: el 1r premi serà una targeta Compra a Casa amb 200€, el 2n premi una targeta Compra a Casa amb 100€ i el 3r premi una targeta Compra a Casa amb 50€. El sorteig es realitzarà el dimarts 10 de gener de 2018

La segona iniciativa es titula "Anar al Mercat de Nadal té premi", i és que es donarà una papereta per cada 15 € de compra o consumició al Mercat de Nadal. Entre tots els participants es sortejaran cinc targetes "Compra a Casa" amb 100 € cadascuna. Recordem que el Mercat de Nadal s'inaugura demà a les 17.30h i entre l'1 de desembre i el 7 de gener aquest serà el seu horari d'11.00-15.00 h i de 17.00-00.00 h.

Dades de la campanya
Segons ha explicat la gerent de la PIMEF, Lidia Álvarez, durant aquest 2017 els formenterers s'han gastat 717.423,86€ en els establiments adherits a la Campanya Compra a Casa en les compres que han fet amb les seves targetes i gràcies a aquestes compres s'han acumulat 14.716€ en descomptes.

Black Friday
El passat divendres 24 de novembre va tenir la jornada "Black Friday a Formentera", inclosa dins la campanya Compra a Casa. Durant aquesta jornada totes les compres, superiors a 15 euros, que es realitzen en els establiments adherits a la campanya Compra a Casa participaran en el sorteig d'una targeta regal amb 50 euros.
El guanyador del sorteig s'ha donat a conèixer avui, i el premi ha recaigut en José Ramón Mateos, segons ha anunciat el president de la PIMEF. Durant el Black Friday els formenterers varen gastar 9.766€ en compres dins els comerços adherits a la campanya.

Com obtenir la targeta?
La targeta es pot obtenir en qualsevol dels comerços adherits a la campanya que ara mateix són:
SUPERMERCADO OFIUSA, SUPERMERCADO ES CAP, SUPERMERCADO LA SAVINA, SUPERMERCADO BTQ, SUPERMERCADO AVENIDA, MAQUINARIA HOSTELERIA CASA ORTEGA, LLIBRERIAS I PAPERERIAS TUR FERRER, INSAFOR, INSAFOR ALMACEN, ZAPATERIA STRIVANCUS, INSTALACIONES JODAR, CARPINTERIA FORMENTERA, MUEBLES CARLOS, PINTURAS CABEZUELO, FLORISTERIA FORMENTERA, ANDOR INFORMATICA, DETALLS NOU ESTIL, ECOFOR, RTE.ES MARES, DEPORTES PITIUSA, CASA PAYA, CASA PAYA GARDEN, ES BROLLS MOTOS, PETROFOR REPSOL, SALON BSB, INSTALACIONES MAGU, MODAS FERRER, APP FORMENTERA, BE FORMETNERA, PESCADERIA FEDERICO I CORALL VERMELL.

Black Friday a Formentera

Black friday cartell v4El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Comerç, i en col·laboració amb la PIMEF informa que aquest divendres 24 de novembre tindrà lloc la jornada “Black Friday a Formentera”, inclosa dins la campanya Compra a Casa. Durant aquesta jornada totes les compres, superiors a 15 euros, que es realitzen en els establiments adherits a la campanya Compra a Casa participaran en el sorteig d’una targeta regal amb 50 euros. El guanyador es donarà a conèixer la pròxima setmana.

Actualment hi ha 33 establiments adherits a la campanya Compra a Casa i des de la posada en marxa de la targeta Compra a Casa el mes de desembre de 2017 s’han expedit 1060 targetes entre els formenterers.

Formentera cerca turisme compromès amb el medi ambient a Londres

Wtm foto grup 2017Avui s'ha inaugurat la World Travel Market, la fira de promoció turística més important d'Anglaterra, que finalitzarà el pròxim dimecres 8 de novembre de 2017. La consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, i el gerent del Patronat de Turisme, Carlos Bernús, són a Londres per representar i promocionar la nostra illa en aquesta fira turística.

Formentera està present a l'estand de les Illes Balears, on hi ha estudiants de Turisme de la UIB per ajudar a atendre als visitants de la World Travel Market. L'estand de Formentera que comparteix amb Menorca i Mallorca està davant el passadís central amb la qual cosa "la visibilitat és molt bona", segons ha explicat la consellera.

Estratègia sostenible
Demà se celebra el dia de les illes a la WTM i es farà una presentació davant almenys 15 mitjans de premsa en què es destacarà "l'estratègia de sostenibilitat de cada illa, nosaltres explicarem els resultats del projecte Save Posidonia Project i parlarem sobre el nostre desig d'atraure un turisme cada vegada més sostenible i compromès amb el medi ambient, com sempre diem ja no es tracta de quantitat sinó de qualitat", ha destacat Alejandra Ferrer.

D'altra banda, també estan duent endavant reunions amb agències, touroperadors i agències de comunicació per planificar l'estratègia a seguir en l'àmbit de comunicació i màrqueting al Regne Unit."En els pròxims mesos esperem assumir la competència en promoció turística i així poder començar a fer accions per recuperar un poc el mercat britànic que tan bones connexions té amb l'aeroport d'Eivissa en temporada baixa i l’hivern", segons ha assenyalat la consellera. Alejandra Ferrer ha explicat que “volem captar visitants d’aquesta nacionalitat mostrant les activitats que es poden practicar a Formentera fora del sol i platja, com el birdwatching, la gastronomia, l’esport o la cultura”.

A més, s’estan mantenint reunions amb empreses i mitjans especialitzats per trobar opcions alternatives per assistir a fires generalistes “on puguem trobar un tipus de turista interessat en les activitats que oferim fora de la temporada alta quan assumim la competència en promoció”, ha conclòs la consellera.

Més articles...

Pàgina 61 de 75

61

Ens trobareu a:
Darrere de la Sala de cultura (Cinema)
C. de Pius Tur Mayans, 14
07860 Sant Francesc
tel. 971 32 12 75 ext.22
amaliamora@conselldeformentera.cat

Fires i Mercats d'Artesania

Reb Bio. Turisme Ornitològic

Passió per Formentera

Web oficial de Turisme (www.formentera.es)