• Català
  • Castellano
  • English
Areas Urbanism & territory, Tourism and Economic activities Handicraft, trade and markets

Rotund èxit de les activitats astronòmiques incloses en el programa ‘Deseos y estrellas’ Un asteroide del cinturó principal entre Mart i Júpiter tendrà el nom de la menor de les Pitiüses

El Consell Insular de Formentera, juntament amb Pidelaluna Events, ha presentat aquest matí les activitats incloses en l'esdeveniment ‘Deseos y estrellas’, dirigides als amants de l'astronomia a l'illa de Formentera.

Segons ha explicat el conseller de Turisme, Artal Mayans, “es tracta de la primera actuació, però no l'última, relacionada amb l'astronomia amb la qual Formentera estrena el seu recentment atorgat títol com a destí Starlight, amb el qual es vol donar a conèixer l'illa al turisme d'astronomia i a tots els amants de la contemplació del cel nocturn sense contaminació lumínica”.

Les activitats varen començar en la jornada d'ahir amb una observació del cel nocturn amb telescopi a la finca de Can Marroig. Una cita que tant organitzadors com el conseller han qualificat com “un rotund èxit”, ja que va congregar un centenar de persones que varen gaudir d'una nit perfecta per veure estrelles i planetes.

Alessia Comís, CEO de l'agència Pidelaluna i promotora d'aquest esdeveniment, ha anunciat que trauran un nou producte que sota el nom ‘Eventos estelares’ “serà una simbiosi entre la nostra experiència en congressos científics amb esdeveniments com Formentera Astronòmica o “Deseos y estrellas”. D’aquesta manera, s’oferirà l'astronomia com a complement a convencions o congressos.

Les activitats de “Deseos y estrelles” han continuat aquest migdia amb la realització d'un taller de fotografia nocturna a càrrec de l’astrofotògraf i divulgador científic Juan Carlos Casado, d’Astroxperiences, que ha anunciat que la Unió Astronòmica Internacional i la NASA han donat el nom de Formentera a un asteroide. Es tracta d'un cos de dos quilòmetres de diàmetre que es troba en el cinturó principal entre les òrbites de Mart i Júpiter.

Les activitats conclouran aquesta nit amb una observació del cel amb telescopis a l'hotel Teranka. Aquesta activitat té un aforament limitat de 40 places.

Un total de deu restaurants de Formentera participen en els Caps de Setmana Gastronòmics que comencen avui

Formentera torna a acollir a partir d'avui divendres, 6 d'octubre, els Caps de Setmana Gastronòmics. Concretament del 6 al 8 i del 13 al 15 d'octubre un total de deu establiments de l'illa oferiran menús gastronòmics a preu tancat de 25 euros, amb la beguda a part.

En aquesta nova edició dels tradicionals Caps de Setmana Gastronòmics participaran el restaurant Capritxos des Pujols; el restaurant Chezz Gerdi, també as Pujols; el restaurant Ses Eufabietes, a Sant Francesc; el restaurant Vogamarí, a la platja de Migjorn; el Café del Lago, a la Savina; Can Forn a Sant Ferran; el restaurant El Sueño, a la carretera de Porto-salè; el restaurant Es Cap, a la carretera des Cap, a l’encreuament de cala Saona; l'hotel Maysi, a la platja des Arenals, i el restaurant Sa Barraca as Pujols.

Els menús que s'oferiran estan dissenyats exclusivament per a aquest esdeveniment amb receptes de la cuina tradicional de Formentera, encara que a vegades amb una versió renovada o fusionada.

Primera presa de contacte entre el Consell de Formentera i la Conselleria balear de Turisme, Cultura i Esports

L'equip de Govern del Consell Insular de Formentera s'ha reunit aquest migdia amb el conseller balear de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, i amb els directors generals de Turisme, Josep Aloy, de Cultura, Pedro Vidal, i d'Esports, Joan Antoni Ramonell, en una primera presa de contacte per valorar la situació actual i buscar línies de col·laboració futura.

El president del Consell, Llorenç Córdoba, ha agraït l'interès que estan mostrant per l'illa de Formentera els consellers del Govern balear en el poc temps que porten en el càrrec. Ha destacat així mateix que aquesta reunió es tracta d'una primera presa de contacte per avaluar la situació després del canvi de color polític en totes dues institucions. “Tant en el Govern com en el Consell ha canviat l'opció política, i el que estam és avaluant la situació inicial, i a partir d'aquesta situació aplicar el nostre programa”, ha indicat Córdoba.

El president insular ha destacat la sintonia entre totes dues delegacions i ha assegurat que en el poc temps que han disposat en aquesta reunió “hem avançat molt” en qüestions com la llei turística, esports, cultura i museïtzació “que és una cosa de la qual es parla molt a Formentera però que fins ara no s'havia aconseguit fer res. Estam replantejant-nos amb quines coses continuar i en quines coses cal fer algun canvi”, ha puntualitzat.

Quant a la Llei Turística, Llorenç Córdoba ha demanat que es respecti la independència de cada Consell insular i de cada illa, “que és el que no es va fer amb aquesta llei”. En aquest sentit, ha assenyalat que “el que se'ns volia imposar des de l'anterior equip de Govern balear és un treball que des de Formentera ja teníem fet. Teníem un Pla Territorial Insular modificat, un sostre de places turístiques, uns reglaments i una sèrie de coses que amb aquesta llei imposada el que varen fer va ser refredar-ho tot. Estam pendents que ens diguin que hi haurà una nova llei turística, que serà més pràctica i sobretot que comptaran amb nosaltres per elaborar-la perquè sabem que a Formentera tenim un sector turístic diferent i aquesta possibilitat d'adaptar la llei turística a Formentera és una cosa que no ens havien ofert en anys anteriors”.

Córdoba ha recordat que a Formentera està molt vinculat turisme i esport, ja que les principals proves estan situades a principi i final de temporada per a tractar de desestacionalitzar “però cal no oblidar que són proves esportives i hem parlat de les que tenim, les que cal potenciar i si se’n pot fer alguna de nova”.

Per la seua part, el conseller balear de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, ha assenyalat que aquesta visita s'emmarca dins dels primers contactes “que consideram que hem de tenir amb els diferents consells”, i s'ha traslladat amb tot el seu equip “per posar-nos cara tots i posar-nos a la seua disposició i començar a col·laborar. Tenim moltes metes en comú en aquestes tres àrees i cal començar a treballar”. Unes metes que passarien per l'elaboració d'una nova llei turística “de la mà dels consells, dels sindicats, de la patronal i de tot aquell que vulgui aportar” ja que es tractarà de “un nou marc que després han d'aplicar els consells, per la qual cosa no té sentit fer-ho a la seva esquena”. “Hem d'anar de la mà per a fer la millor llei possible amb una visió a llarg termini en la qual tots els sectors puguin aportar”, ha manifestat Bauzà.

Formentera obté la certificació de Destinació Turística Starlight per ser un dels millors llocs del món per veure les estrelles

El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Turisme, informa que Formentera ha obtengut la certificació de Destinació Turística Starlight per part de la fundació Starlight, que reuneix els millors llocs del món per veure les estrelles. Aquesta certificació es concedeix per als pròxims quatre anys, després es verificarà si es continuen complint els requisits necessaris per tornar a rebre la certificació.

“Amb aquesta acreditació Formentera es defineix com un indret amb bones condicions per a la contemplació de les estrelles, que està protegit de la contaminació lumínica i és apte per acollir iniciatives turístiques relacionades amb l’observació del cel com a part essencial de la naturalesa”, segons ha destacat la vicepresidenta i consellera de Turisme en funcions, Alejandra Ferrer, que espera que aquest reconeixement serveixi per atreure visitants respectuosos amb el medi ambient.

Amb aquesta certificació, la institució s’ha compromès a desenvolupar les potencialitats del turisme de les estrelles com a zona certificada i també millorar en aquells punts que hagin detectat els auditors. Així s’inicia una etapa per seguir desenvolupant el producte turístic denominat astroturisme, impulsar la formació de guies capacitats per conduir grups a la nit i difondre els coneixements astronòmics, entre d’altres.

A través d’aquesta certificació també es fan recomanacions de millora per dur endavant actuacions per abaixar encara més el nivell de contaminació lumínica, així com les hores d’ús, en certs punts de l’illa.

15 de juny de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

cartell 2023vi formentera starlight

'The Power of Self-Transformation with Alessandra Oram': a master class to celebrate International Yoga Day

foto 2023vi fzenThe Office of Tourism of the Consell de Formentera, in collaboration with Puro Bienestar, is pleased to report that the island will celebrate International Yoga Day with a master class from Alessandra Oram on 21 June. Oram, a yoga instructor, specialises in Navakarana Vinyāsa, with which she will offer "a unique journey of transformation."

"The Power of Self-Transformation with Alessandra Oram" will be held on the terrace of the Fishermen's Guild (Confraria de Pescadors) in the port of La Savina, 21 June at 7.30pm. Interested parties can consult all the information and register on https://formenterazen.es/dia-internacional-del-yoga/.

This is a charitable initiative: all proceeds from the symbolic registration fee of €10 will go to Save Posidonia Project, a pioneering effort to promote sustainable tourism on Formentera and safeguard posidonia seagrass through several lines of action.

Alessandra Oram is the first instructor to practise Navakarana Vinyāsa in Spain and one of the few professionals to practise it in Europe. This new and dynamic form of yoga constitutes a comforting practice adapted to all levels, and allows followers to gain awareness, strength and flexibility.

This limited-capacity event is backed by the Office of Tourism of the Consell de Formentera and Puro Bienestar, and benefits from the collaboration of Trasmapi and Port Authority of the Balearic Islands.


9 June 2023
Office of Communication
Consell de Formentera

More Articles...

Page 2 of 77

2

Ens trobareu a:
Darrere de la Sala de cultura (Cinema)
C. de Pius Tur Mayans, 14
07860 Sant Francesc
tel. 971 32 12 75 ext.22
amaliamora@conselldeformentera.cat

Fires i Mercats d'Artesania

Reb Bio. Turisme Ornitològic

Passió per Formentera

Web oficial de Turisme (www.formentera.es)