• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Serveis Generals Presidència

Reunió de la Comissió de Gestió per a la Pesca Professional Artesanal a les Aigües Interiors de les Illes Pitiüses

foto 2023iii com pescaAvui a la sala d'actes del Consell de Formentera s'ha reunit la Comissió de Gestió per a la Pesca Professional Artesanal a les Aigües Interiors de les Illes Pitiüses. En aquesta trobada han assistit els responsables de pesca del Govern balear, del Consell de Formentera i del Consell d'Eivissa, així com representants del sector professional pesquer de les Balears i d'entitats conservacionistes.

"L'objectiu d'aquesta comissió pionera a les illes és treballar conjuntament entre les administracions i les confraries de pescadors i els grups ecologistes perquè el sector de la pesca sigui sostenible a les nostres illes", segons ha explicat el conseller de Medi Rural, Josep Marí, que ha assistit a la trobada juntament amb el director general de Pesca del Govern, Joan Mercant, entre d'altres autoritats.

En la reunió s'ha parlat sobre el cens d'embarcacions autoritzades, l'estat de la pesca de la llagosta i propostes de mesures de gestió i de mesures per millorar les tasques de vigilància, entre d'altres.


14 de març de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Formentera fomenta nous espais sense fum dins de la campanya #RespiroLibre de l'Associació Espanyola Contra el Càncer

foto 2023iii aecc BLa presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan, i el president de l'Associació Espanyola Contra el Càncer de Balears, José Reyes Moreno, ha signat avui un conveni de col·laboració amb el qual el Consell de Formentera s'adhereix a la campanya #RespiroLibre de l'AECC, que té com a objectiu modificar els entorns en què es mou la població per facilitar hàbits de vida saludables i contribuir a educar en salut. Així, a Formentera se senyalitzaran zones on es mou principalment la població jove, com ara els parcs infantils, els centres educatius i els esportius amb l'objectiu de sensibilitzar i conscienciar la població.

De forma paral·lela, es pretén, per tant, promoure una vida sense tabac, desnormalitzar el consum de tabac a la societat, reforçar el model a seguir dels menors i cuidar el medi ambient. La presentació dels 'Espais Lliures de Fum' ha tengut lloc aquest dimarts i ha comptat amb la presència de la presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan; el president de l'Associació Espanyola Contra el Càncer a les Illes Balears, el Dr. José Reyes; el vicepresident de l'associació, Jaume Bellido; la gerent de l'entitat a les Illes Balears, Ana Belén Velasco, i la presidenta de la Junta Comarcal de Formentera de l'entitat, Pepita Gabaldar.

Ana Juan ha destacat "la importància de tenir espais lliures de fum a Formentera per conscienciar la població, sobretot els més joves, que cal eliminar aquests hàbits de la societat". La presidenta, finalment, ha agraït la tasca constant d'aquesta associació a l'illa en la lluita per la prevenció contra el càncer.

Per la seva banda, el Dr. José Reyes ha declarat que "treballam de forma conjunta per desnormalitzar el consum de tabac i reduir-ne la incidència entre la població; sobretot entre els més joves, per evitar-ne l'inici". A més, el president de l'associació ha posat èmfasi que "modificar aquesta situació passa, entre altres mesures, per ampliar els espais on es pot respirar lliurement i que ningú es vegi obligat a respirar aquest fum tan nociu per a la salut".

Els efectes nocius del tabac
El tabac és el factor de risc més gran en el càncer i les dades són concloents: un de cada tres casos de càncer està relacionat amb el tabac, sigui en persones que fumen o han fumat o en aquelles que han estat exposades al fum ambiental; més d'una desena de diferents tipus de càncer estan associats a aquest factor de risc i és el causant de més del 80 % de casos de càncer de pulmó i laringe (també d'entre el 30 % i el 50 % de casos de càncer de bufeta, orofaringe, esòfag o boca).

14 de març de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Formentera posa en marxa l'Oficina de l'Habitatge

foto 2023iii oficina habitatge B·El Consell i el Govern han signat un protocol de cessió d'un terreny per a la construcció d'una nova promoció d'habitatge públic a l'illa.

La presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan; el conseller de Mobilitat i Habitatge del Govern, Josep Marí, i el conseller insular d'Habitatge, Rafael Ramírez, han anunciat avui la posada en marxa de la nova Oficina de l'Habitatge a Formentera i han signat el protocol de cessió d'un terreny per a la construcció d'una nova promoció de deu habitatges públics a Sant Francesc. A l'acte de presentació també ha estat present la vicepresidenta del Consell, Alejandra Ferrer, i altres consellers de l'equip de Govern.

La nova oficina és un espai on els ciutadans rebran atenció gratuïta en temes d'habitatge. Aquest servei centralitzarà tota la informació relativa a l'habitatge, des de les ajudes per al lloguer fins a un acompanyament especialitzat en temes de contractes d'arrendament, entre altres funcions.

La presidenta Ana Juan ha assenyalat que "és una passa important per ajudar les persones de l'illa que necessiten assessorament, tant social com tècnic i jurídic". Juan ha recordat que "estam impulsant polítiques públiques i iniciatives per oferir solucions a les persones que necessiten un habitatge a Formentera". Així mateix, ha destacat que amb la signatura del protocol "sumam un nou projecte d'habitatge social a l'illa".

El conseller Josep Marí ha explicat: "és una gran notícia oferir aquest servei a la ciutadania, a més en una illa com Formentera, amb un mercat immobiliari molt pensionat". Segons ha afegit, "per garantir l'accés a un habitatge digne necessitam la implicació de totes les institucions, i amb el Consell de Formentera, l'hem trobada".

El conseller Rafael Ramírez també ha celebrat l'obertura de l'oficina, que oferirà un servei essencial per a la ciutadania de Formentera, i ha anunciat que "la pròxima setmana sortirà la línia d'ajuts al lloguer corresponent a l'any 2022 amb una dotació de 70.000 euros". El conseller també ha assenyalat que s'està treballant en una borsa de lloguer sostenible i s'han encarregat dos estudis sobre el mercat de l'habitatge a l'illa.

Nova promoció
A més, avui també s'ha anunciat la cessió d'un terreny per a la construcció d'una nova promoció a l'illa de Formentera, a Sant Francesc. L'Institut Balear de l'Habitatge construirà una promoció de deu allotjaments dotacionals destinats a lloguer social. Es tracta d'uns habitatges que van destinats a col·lectius específics que tenen necessitats transitòries d'habitatge, que són normalment joves i gent gran. Així doncs, es dona una convivència intergeneracional que permet tenir espais comunitaris on desenvolupar activitats quotidianes.

L'IBAVI va construir una promoció de catorze habitatges a Sant Ferran, que ha set pionera en el nou sistema d'arquitectura sostenible que es du a terme a través de l'Institut. A més, en aquests moments, ja està en licitació una altra promoció de disset habitatges de protecció pública a Sant Ferran; i amb el protocol d'avui ja són deu habitatges més que se sumen al parc públic de l'illa de Formentera. Un increment molt significatiu, amb un total de quaranta-un habitatges més de protecció pública en projecte en acabar la legislatura.

11 de març de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Quinze empreses, nou entitats i 380 entrevistes de feina a la II Fira d'Ocupació i Emprenedoria de Formentera

foto 2023iii fira ocupacio ALa segona edició de la Fira d'Ocupació i Emprenedoria de Formentera, que se celebra avui, ha reunit quinze empreses i nou entitats de Formentera al jardí de ses Eres i al centre Antoni Tur 'Gabrielet', en una iniciativa que té com a objectiu "posar en contacte empreses i treballadors, a més d'apropar i impulsar la formació dels demandats de feina, en especial dels més joves", segons ha assegurat la presidenta del Consell i consellera d'Emprenedoria, Ana Juan. En total, s'han fet 380 entrevistes de feina en els estands de les quinze empreses participants i hi ha hagut 467 consultes en els estands de les entitats participants.

La presidenta ha destacat "la implicació de les empreses locals i de diferents entitats per participar en aquesta fira, que ha incrementat en ofertes de feina i tallers de formació respecte a l'any passat". Enguany hi ha vint-i-sis estands, enfront dels divuit de l'any passat, quinze empreses, nou entitats, la Policia Local i els Bombers de Formentera. "La bona experiència de 2022 ens va animar a continuar amb aquesta iniciativa que portam a terme a través de Formentera Impulsa, s'han de continuar activant mesures com aquesta per millorar l'estabilitat del nostre mercat laboral, la competència de les empreses i la formació dels nostres treballadors".

El director de Formació Professional del Govern balear, Antoni Baos, ha fet un resum "de les oportunitats que s'ofereixen enguany a la fira i que poden trobar els alumnes o persones que vulguin, en definitiva, per tenir una illa amb més recursos i possibilitats".

La jornada també ha comptat amb cinc tallers de formació i emprenedoria dirigits tant a joves com a persones adultes, i també s'ha servit un aperitiu per part dels alumnes de Cuina i Restauració de l'IES Marc Ferrer.

Aquesta II Fira s'organitza conjuntament amb l'IES Marc Ferrer i el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), amb la col·laboració de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI), la Cambra de Comerç, la Pimef i la participació d'empreses de l'illa.


9 de març de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Ana Juan dona suport a la regulació de creuers a Eivissa 'per alleujar la pressió de visitants d'un sol dia a Formentera'

foto 2023iii alcaldeLa presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan, ha rebut avui l'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, en una trobada en la qual han abordat la regulació de l'arribada de creuers a l'illa d'Eivissa i l'afectació que pot tenir per a Formentera. En aquest sentit, la presidenta ha assenyalat que la reorganització que proposa l'Ajuntament d'Eivissa "és una bona iniciativa perquè pot alleujar la pressió de visitants d'un sol dia que tenim a Formentera en plena temporada turística i permetrà distribuir aquest tipus de turistes en els mesos de principi i final de la temporada". Ana Juan ha assegurat que "treballar per regular-ne l'arribada és beneficiós tant per als mateixos turistes com per a les empreses que els donin servei a l'illa".

En aquest sentit, Rafa Ruiz ha destacat que la proposta de l'Ajuntament d'Eivissa "s'està treballant juntament amb el sector empresarial i associacions ecologistes" i que "la Pimeef treballarà en un estudi sobre l'impacte del turisme de creuers a l'illa veïna i que és molt important que totes les administracions i agents implicats treballem junts en aquesta reordenació".

6 de març de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 10 de 136

10

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat

twitter

 

facebook

boto INSTAGRAM

boto YOUTUBE