• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Acció Social Cultura

Obert el termini de presentació d’instantànies de la XV edició del concurs de fotografia de Beni Trutmann

3er premi color aleksandraEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Cultura, informa que ja s'ha obert el termini de presentació de fotografies pel concurs de fotografia Beni Trutmann. Les instantànies es poden presentar fins al 7 d'abril. Aquest certamen celebra la seva XV edició i s'ha convertit "en el concurs fotogràfic amb més trajectòria de l'illa, el qual desperta un gran interès a tots els amants de la fotografia ja sigui amb el gènere de fotografia denúncia, paisatgística o de costums", segons ha destacat la consellera del ram, Susana Labrador.

El concurs de fotografia Beni Trutmann se centra des dels seus inicis en la natura de Formentera en tots els seus caires—paisatge, fauna, vegetació o interacció humana amb la natura, amb l'objectiu de transmetre un compromís amb la natura i la defensa del medi ambient. "De fet, aquesta iniciativa va sorgir per retre homenatge a la trajectòria d'aquest fotògraf tan important per a l'illa, el qual deixà un arxiu amb més de trenta mil fotografies, que mostren el seu amor per la bellesa natural de Formentera", segons ha destacat la consellera.

Fotografia amb telèfon intel•ligent
Amb l'objectiu de donar a conèixer aquesta figura tan important entre el públic jove, i després de la bona acollida en la seva primera edició, es consolida la categoria: Fotografia amb telèfon intel•ligent. Una categoria enfocada a joves d'entre 12 a 18 anys, els quals podran participar via correu electrònic (concursfoto@conselldeformentera.cat), enviant un màxim de 3 imatges realitzades amb telèfons intel•ligents. Aquesta categoria compta amb el suport de Polaroid, qui ofereix material fotogràfic com a premi.

Categoria Color i Blanc i Negre
En la categoria Color i Blanc i Negre, els participants poden presentar fins a un màxim de 3 fotografies (analògiques o digitals). Els formats permesos són quadrat, digital, clàssic i panoràmic i els participants poden optar al primer, segon i tercer premi per a cada categoria, dotats amb 500, 300 i 200 euros respectivament.

Jurat
Pel que fa al jurat, es constituirà un jurat que estarà format pels següents membres: un representant del Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa de Formentera, un representant de l'Obra Cultural Balear de Formentera, 3 persones de reconeguda experiència en les arts visuals sota la presència d'un President i un secretari.

Les obres premiades passen a formar part de l'Arxiu d'Imatge i So i queden en possessió del Consell Insular de Formentera, que les pot utilitzar, sense fins lucratius, en qualsevol de les formes gràfiques que cregui oportunes (pòsters, cartells, Internet, etc.)

Llarga trajectòria
Els 15 anys de trajectòria han deixat un arxiu fotogràfic molt valuós per a la institució, amb aproximadament 1200 fotografies i la participació de més de 300 persones, només en els darrers 5 anys, segons ha destacat Susana Labrador, que un any més ha animat a "tots els amants de Formentera ha mostrat la seva particular manera de retratar l'illa". L'expansió d'aquest certamen s'ha fet palesa amb l'arribada de fotografies procedents de llocs com Madrid, Barcelona, València, Lugo o Saragossa i, fins i tot, de països europeus.

Exposició i entrega de premis
El concurs culminarà en una exposició d'una selecció d'una cinquantena de fotografies que s'exposaran a la Sala d'Exposicions (Ajuntament Vell) a partir del dilluns dia 24 d'abril on es lliuraran els premis als guanyadors o guanyadores d'aquesta XV edició i restarà oberta fins el 6 de maig. Per a més informació podeu consultar les bases del concurs a la plana web del Consell de Formentera o en el següent enllaç: http://www.caib.es/eboibfront/ca/2017/10626/591827/aprovacio-de-les-bases-i-convocatoria-del-concurs-

El pròxim dimarts i dimecres càsting de figurants pel film 'Formentera Lady' de Pau Durà i protagonitzada per José Sacristán

Foto laperifericaEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Cultura, informa que Sunrise Picture Films & TV Company rodarà en Formentera la pel·lícula "Formentera Lady" dirigida per Pau Durà i que tindrà com a actor principal José Sacristán. El Consell de Formentera dóna suport a aquesta producció amb temes logístics i d’allotjament.

El càsting de figuració tindrà lloc el pròxim dimarts i dimecres 7 i 8 de març al Casal d'Entitats del Consell de Formentera (Carretera de la Mola Vénda des Brolls, 53 al costat de l'àrea de Benestar Social i de la Policia Local). L'horari del càsting dels dos dies serà de 10 a 15h i de 16 a 20h.

En total es necessiten devers 100 figurants que seran remunerats amb alta a la seguretat social, segons han explicat des de la productora, que han assegurat que "cerquen ciutadans amb inquietuds artístiques i moltes ganes de participar en el projecte que tinguen disponibilitat entre el 16 de març i el 4 d'abril, dates del rodatge a Formentera".

Els perfils requerits són: nenes i nens d'edats compreses entre 9 i 16 anys. Dones i homes de 20 a 65 anys de l'illa. Estrangers establerts a Formentera també de 20 a 65 anys. Els menors de 16 anys han d'anar acompanyats d'un adult i tenir DNI propi.

Sinopsis Formentera Lady
Samuel va arribar a la Formentera hippie dels 70 i allí segueix. Viu sense llum i toca el banjo en un bar. Un dia rep la visita de la seva filla Anna i del seu nét Marc. Aturada des de fa temps, ha acceptat un treball a França que l'obliga a anar-se sola. Convertit en illa dins d'una altra illa, Samuel haurà d'aprendre a conviure amb un nen de 10 anys i es veurà forçat a revisar el seu passat, així emprendrà un viatge crepuscular per les ombres del seu paradís.

Cap de setmana de teatre a Formentera, dissabte “Un tramvia anomenat desig” i diumenge obra infantil “Els Músics de Bremen”

Foto un tramvia anomenat desig 5El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Cultura, informa que aquest cap de setmana es representaran dues obres de teatre a la Sala de Cultura (Cinema). Demà dissabte, 4 de març teatre per adults “Un tramvia anomenat desig”, de la companyia El Somni Produccions. Es representarà a partir de les 21.00 hores i té una durada de 55 minuts, el preu per adults és de 5 euros, i per menors de 25 anys 3 euros.

Ancorada en el passat i amb ínfules de classe, Blanche Dubois visita la seva germana Stella, una al·lota vital que viu el present amb el seu marit, el rude Stanley Kowalski. L'obra de Tennessee Williams és plena de personatges neuròtics, vehements, turmentats, sempre a punt per somiar que pugen a l'últim tren, el d'Un tramvia anomenat desig. Sergi Baos adapta i dirigeix la reconeguda obra de Williams.

En paraules del director ha triat fer aquesta obra “sobretot perquè parla del fràgil equilibri en el que estam tots. Qualsevol fet, per petit que sigui, pot fer esclatar la bomba, pot fer brollar la violència que viu dins nosaltres. Lorca, Büchner, Koltès, Mouawad, Cela també ho sabien. Per això, també formen part d’aquest “tramvia” perquè qualsevol història humana és una història de violència”.

Teatre infantil
I diumenge 5 de març, els més petits gaudiran amb “Els Músics de Bremen” de la companyia Musics Viatgers. L’obra es representarà a la Sala de Cultura (Cinema) a partir de les 18.00 hores i l’entrada és gratuïta. L’espectacle es basa en el conte tradicional dels germans Grimm, que conta la història d’amistat i superació de quatre animals abandonats: un ruc, un gos, un gat i un gall. En veure que el seu futur com a animals domèstics comença a perillar, decideixen muntar una orquestra i es marxen a Bremen a triomfar.

La música està especialment elaborada per la companyia, formada pels músics i titellaires Brönnhilde Ekermans Visagie i Francesc Bonnín Socías, i es basa en temes populars de les Illes Balears. Amb l'antiquíssima tècnica de les ombres, els Músics Viatgers ens ofereixen tot un món de llums i imaginació amb estètiques i músiques molt cuidades.

Activitats per grans i petits per commemorar el dia de les illes

Colles de ball dia de les illesEl Consell de Formentera, a través de l’àrea de Cultura i Festes, ha presentat avui els actes de celebració del Dia de les Illes Balears a Formentera. La consellera del ram, Susana Labrador, ha destacat que el pròxim dimarts dia 1 de març se celebrarà la Diada de les Illes, a les 13.00 hores tindrà lloc l’acte institucional a la plaça de la Constitució de Sant Francesc. Tot seguit actuaran les colles de ball de Formentera Es Xacoters i Es Pastorells i a continuació hi haurà degustació de productes típics de Formentera a càrrec de l'Associació gastronòmica Es Forn.

Abans, a les 11.00 hores es donarà el tret de sortida a la III Cursa Solidària per la Dona i a les 12.00 hores a la caminada. Un circuit urbà de 5 o 10 quilòmetres que sortirà i arribarà a la plaça de la Constitució. La inscripció solidària de 10 euros anirà destinada a AECC, Associació Espanyola Contra el Càncer, i inclou una camiseta. Els participants es poden inscriure al Poliesportiu Antoni Blanc. A partir de les 14.00 hores s’oferirà una gran paella popular per un preu de 10 euros per adult i 5 per nens.

Contacontes
Les activitats per celebrar el dia de les illes comencen demà dijous 23 de febrer a les 18.00 hores amb un contacontes que tindrà lloc a la biblioteca Marià Villangómez de Sant Francesc titulat “El gegant d’Es Vedrà”. El següent dijous després de la diada, dia 2 de març a les 17.00 hores a la biblioteca de Sant Ferran es representarà un altre contacontes sobre la Igualtat.

Concert simultani a totes les illes
Aquest dissabte 25 de febrer Marcel Cranc i Quin Delibat! ens oferiran actuacions musicals al pati del Centre Antoni Tur Gabrielet a les 21.00 hores, es convidarà a un refrigeri entre concert i concert. A totes les illes en aquella mateixa hora actuaran grups d’altres de les illes per fomentar el coneixement de la música i la cultura entre illes.

Torneig de bàsquet
Entre el dimarts 28 de febrer i l’1 de març se celebrarà el V Torneig de Bàsquet Illes Balears Trasmapi. Aquesta competició compta amb participació d'equips de totes les illes, i ha possibilitat que durant aquestes dates es faci un curs per obtenir el títol de monitor de bàsquet.

Teatre
I el cap de setmana del 4 i 5 de març teatre per adults i infants. Dissabte 4 de març es representarà l’obra “Un tramvia anomenat desig” de Somnis Produccions a les 21.00 hores a la Sala de Cultura (Cinema). La seva duració és de 60 minuts i el preu és de 5 euros l’entrada general i 3 euros per menors de 25 anys. Diumenge 5 de marc es representarà “Els Músics de Bremen” de la Companyia Musics Viatgers, a partir de les 18.00 h a la Sala de Cultura (Cinema). L’obra per públic infantil, a partir de 3 anys, té una durada de 55 minuts i és gratuïta.

El pròxim diumenge Formentera celebra el carnaval del 2017

Foto carnaval 2016 premsaEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Cultura i Festes, ha presentat avui la celebració de la festa de Carnaval 2017 que tindrà lloc el pròxim diumenge 26 de febrer a la localitat de Sant Francesc. A partir de les 11.00 hores tots els participants es concentraran al pàrquing de Sa Senieta on s'hauran d'inscriure per a participar al concurs del Carnaval. A les 12.00 del migdia sortirà la rua del pàrquing de Sa Senieta per recórrer els principals carrers del poble i ho farà animada per la música de Voice & Senses.

La rua anirà per l'avinguda del Pla del Rei, seguirà pel carrer d'Eivissa fins a la plaça de la Constitució per fer una volta a través del carrer Jaume I, des d'on giraran pel carrer Marc Ferrer, per agafar el carrer Santa Maria, i finalment tornaran a la plaça de la Constitució. Els disfressats podran participar en el concurs de disfresses, amb la possibilitat de guanyar algun dels premis en metàl·lic.

Premis:
Individual adult
1r premi 200 €
2n premi 150 €

Individual infantil
1r premi 100 €
2n premi 60 €

Parelles
1r premi 300 €
2n premi 200 €

Família
1r premi 300 €
2n premi 200 €

Grup [entre 3 i 10 persones]
1r premi 400 €
2n premi 250 €

Comparses [més de 10 persones]
1r premi 500 €
2n premi 350 €

Carrosses [amb vehicle]
1r premi 950 €
2n premi 650 €

"Un cop acabada la desfilada, a la plaça de la Constitució començarà la música de la mà del polifacètic DJ Pharma que farà ballar grans i petits en una diada on els protagonistes són els disfressats i disfressades”, segons ha explicat la consellera de Cultura i Festes, Susana Labrador.

A partir de les 14.00 hores tindrà lloc el dinar popular, organitzat pels pares dels cursos de sisè i l'APIMA C.P Mestre Lluís Andreu, per recaptar diners pel viatge de fi de curs. El menjar pels disfressats i disfressades serà gratuït. La consellera ha destacat que "es posen moltes ganes i esforços en l'organització d'aquesta festa de la qual esperem puguin gaudir moltes persones de la nostra illa”.

Més articles...

Pàgina 109 de 122

109

Xarxa de Biblioteques

Institut d'Estudis Baleàrics

Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera