El Consell Insular de Formentera porta durant les Festes de Nadal la IX edició de la Mostra d’Espectacles Infantils, que durant els pròxims dies 3, 4 i 5 de gener, oferirà una variada oferta per amenitzar les vacances nadalenques dels més petits i petites.
Dirigida a tots els públics, Pinotxo, bric à brac de Zum Zum Teatre és l’encarregada d’inaugurar el cicle. Un espectacle que evoca els ambients del conte més popular de la literatura italiana a través d’objectes simbòlics, de jocs de llum i de la utilització d’objectes.
Dos comediants es mouen entremig d’estris, artefactes i capses apilades desordenadament, però quan agafen els objectes, aquests esdevenen màgicament vius i es converteixen en una casa, les orelles d’un ase, un monstre marí o el nas d’en Pinotxo que creix quan diu mentides.
Una dramatúrgia que crea un món màgic on les veus dels comediants que representen diferents personatges es barregen amb els sorolls de la fusteria, del circ dels titelles, de la nit al bosc, del ventre de la balena…
Zum Zum Teatre neix l'any 1994 amb l’objectiu de potenciar la producció, projecció i promoció d’espectacles per a ADULTS A PARTIR DE 4 ANYS. Durant 23 temporades han produït i representat espectacles que posen en escena textos dels millors escriptors i dramaturgs de tots els temps.
El segon espectacle, de la mà de la companyia eivissenca Clownidoscopio arriba el contacontes Conta'm el món, organitzat a la biblioteca municipal Marià Villangómez.
Un espectacle ple d'humor, música i teatre gestual, que ens farà viatjar per diferents països del món recollint històries tradicionals plenes de valors universals, obrint-nos una porta a les infinites maneres d'entendre la vida.
Clownidoscopio és un col·lectiu artístic nascut a Eivissa que va trobar en la poesia del clown el llenguatge comú per expressar les diverses branques artístiques de les que procedeixen els seus integrants. Actualment, realitzen obres de teatre, espectacles de contacontes i cursos de clown.
Mitjançant una proposta que uneix titelles i música, tant la companyia catalana Zum Zum Teatre com la eivissenca Clownidoscopio, busquen captivar petits i grans amb un espectacle dels de sempre adreçat a nens i nenes, però amb petites variacions que necessitaran descobrir.
I la vigília del dia de Reis, la tarda de dia 5, arribarà a Formentera al Port de la Savina l’esperada Cavalcada reial amb Ses Majestats els Reis Mags d’Orient, acompanyada com cada any de la comitiva Reial i les carrosses engalanades i plenes de regals per repartir als nens i les nenes de tota l’illa. L’animació <Naïf>, de la companya Circ Bover ambientarà cada localitat de l’illa mentre els petits i grans esperaran amb il·lusió l’arribada dels Reis. Aquest any, seguint amb la línia de l’any passat, Circ Bover ens ha preparat un espectacle carregat d’alegria, entusiasme i color. Camallargs, malabaristes, acròbates i pallassos, en un deliri de festa i color, mostraran les mil i una peripècies impossibles.
Naïf és la nova cercavila creada pel Circ Bover, molt diferent a les que estam acostumats a veure, amb un vessant més artístic i un caire fantasiós. Una cercavila que agradarà a tothom, pel seu atractiu visual, pel vestuari i pels números de circ increïbles.
La Mostra d'Espectacles Infantils de Formentera està organitzada per Sa Xerxa de teatre infantil i juvenil de les Illes Balears i el Consell Insular de Formentera, amb la col·laboració de l’obra Social “La Caixa”, l'Institut d'Estudis Baleàrics, Fundació Baleària i Trasmapi
Programa
-Pinotxo Bric à Brac. Dia 3 de gener a les 17.30 hores. Sala de Cultura Municipal.
-Conta'm el món. Dia 4 de gener a les 17.30 hores. Biblioteca Marià Villangómez.
-Naïf. Dia 5 de Gener a les 16.00 hores Port de la Savina, 17.50 hores Plaça de la Constitució, Sant Francesc. Espectacle itinerant inclòs en la Cavalcada Reial
Sa Xerxa
Sa Xerxa de teatre infantil i juvenil de les Illes Balears és una entitat sense ànim de lucre que, des de l’any 2003, té l’objectiu de vertebrar i promoure l’oferta teatral per a infants i joves arreu de les Illes.
Promou i participa en aquelles iniciatives públiques i privades que tenen la finalitat d’impulsar les arts escèniques, el lleure i les manifestacions artístiques i culturals en general.
El projecte insígnia de Sa Xerxa és la Fira de teatre infantil i juvenil de les Illes Balears (FIET), que des de l’any 2002 se celebra a Vilafranca de Bonany. La FIET aplega milers de persones i desenes de companyies i professionals de la gestió teatral; i converteix Vilafranca en un aparador del teatre per a infants i joves fet a les Illes i més enllà de les nostres fronteres.
Durant aquests anys, han promogut altres projectes com la Mostra de Formentera, el Festival de teatre per a nens de Maó, o el Festival d’Estiu de Montuïri, entre d’altres.
També impulsen la creació teatral, amb el Premi Guillem d’Efak de textos de teatre infantil i juvenil; i la producció, amb el Concurs de Producció d’Efak (PD’F) i el concurs BÒTIL de produccions de teatre i literatura.
Per altra banda, afavoreixen la difusió del teatre arreu amb el circuit Teatre als Pobles (TAP), que visita Formentera per les festes de Sant Jaume, el 25 de juliol, que facilita que les entitats locals i les institucions educatives i culturals puguin gaudir del teatre de qualitat per als més petits.
Per a més informació podeu contactar l’organitzadora de Sa Xerxa, Àngela Jaume, al telèfon 666505301.



A l’última nit de l’any no faltarà la música a Formentera. El gran concert de Cap d'Any anirà a càrrec de Fundació Tony Manero amb la seva gira Superficial Tour, qui a partir de la una de la nit, a l'envelat de Sant Ferran, amenitzarà la vetllada amb les seves divertides cançons, seguit del dj Miquelito Superstar. Un concert de luxe de la històrica formació de disco-funk que celebra els seus 20 anys d’existència.
El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Cultura i Patrimoni, ha presentat avui la convocatòria de la beca d'investigació del Consell per a l'any 2015 dotada amb 6.000 euros, segons ha explicat la consellera de l'àrea, Susana Labrador, que ha afegit que «les àrees temàtiques en què s’acota aquesta beca són les branques d’arts, humanitats i ciències socials».
El Consell de Formentera, a travès de l'àrea de Comerç, convoca per demà dimecres 18 de novembre eleccions per nomenar al representant dels artesans amb carta en Formentera. Hi ha 3 artesans que es postulen com a candidats, Hernan Fernández, Cristina Chapuis i Àngel Berenguer. La votació es realitzarà de 10 del matí a 13 hores al departament de Cultura del Consell de Formentera. L'artesà que sigui triat serà l'encarregat de representar al sector durant els pròxims 4 anys a la comissió insular assessora d'artesania de la institució insular. Poden exercir el seu dret a vot els 54 artesans amb carta i 9 mestres artesans acreditats.
«1715. La fi del regne enmig del mar?» és la mostra itinerant que es va inaugurar al Born Centre Cultural de Barcelona, i recorrerà totes les illes. Ahir, dilluns 9 de novembre, es va inaugurar a la sala d'exposicions de l'Ajuntament de Sant Francesc. L'exposició fa una mirada a la Guerra de Submissió (1705-1715), des de la perspectiva de les Illes Balears i Pitiüses, ara que es compleix el tricentenari d'aquest fet històric.

