Presentació dels resultats del Baròmetre de Satisfacció Turística 2022

foto 2022xi barometre turisticAvui s'ha fet la presentació del Baròmetre de Satisfacció Turística 2022, realitzat per l'Observatori de Dades de Formentera, en una reunió convocada amb el sector turístic i oberta a la ciutadania. Per a la mostra s'han efectuat 2.510 enquestes en profunditat, dutes a terme majoritàriament al port de la Savina. Entre els enquestats, s'han diferenciat els turistes i els visitants d'un sol dia.

Per nacionalitats, l'espanyola segueix sent la predominant, amb un 39 %, seguida de la italiana, amb un 28 %. Els mercats alemany, francès i anglès han tengut una bona representació que arriba al 17 % si se sumen les xifres d'ambdues nacionalitats. En la categoria d'altres mercats, amb un 16 % de representació, s'engloben nacionalitats diferents. Aquestes dades demostren, segons la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, que "hem recuperat mercats internacionals que a causa de la covid-19 s'havien perdut i ara han tornat a visitar-nos, i així tenim un mercat més diversificat".

Pel que fa als grups d'edat, el 63 % dels turistes que venen a Formentera tenen entre 18 i 44 anys, ens visiten més dones (55 %) que homes (45 %), i generalment ho fan acompanyats de la parella (40 %), amb amics (29 %) o en família (28 %). Alejandra Ferrer ha explicat que la finalitat del Baròmetre de Satisfacció Turística "és saber precisament el grau de satisfacció dels nostres visitants i veure en quins punts hem de millorar, tant la institució com l'empresariat".

Grau de satisfacció turístic
Un any més, els elements més ben valorats han set les platges, el paisatge, el contacte amb la natura, la tranquil·litat, el clima, la facilitat d'informació i seguretat, així com la cuina local. Per contra, els elements més mal valorats han set la relació qualitat-preu, la connexió wifi, el nivell de trànsit, l'excés de remor i el nivell de neteja. El grau de satisfacció del turista continua sent excel·lent, xifrat en un 93,8 %, però sí que ha baixat respecte al del 2021 en un 5,4 %.

Alejandra Ferrer ha relacionat aquesta baixada de la satisfacció global sobretot amb les queixes creixents de la relació qualitat-preu i la sensació d'excés de gent i saturació deguda, en gran part, al creixent nombre d'excursionistes d'un dia que visiten l'illa durant l'estiu. En concret, segons les xifres recollides, de les 964.143 persones que han vengut a Formentera aquesta temporada, 681.815 han set excursionistes d'un dia i 282.328 han pernoctat.

Despesa
Aquesta temporada, la despesa mitjana ha set similar a l'any anterior, entorn dels 98 euros. El 53 % dels turistes i excursionistes entrevistats afirma que ha gastat entre 50 i 100 euros per persona i dia, i un 18 %, entre 101 i 150 euros. La franja de màxim consum ha crescut un 5 % respecte al 2021.

Després de la presentació, s'ha oferit la xerrada "Com atraure i fidelitzar el talent en la nostra indústria" a càrrec de Nuria Moya de l'empresa Turitalk. L'objectiu d'aquesta conferència, segons ha destacat la consellera de Turisme, "és donar eines a l'empresariat per aconseguir fidelitzar la seua plantilla i que això redundi en una millora de l'atenció als nostres visitants".

22 de novembre de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera